عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
برگزارشد
مجلس بزرگداشتی به مناسبت ارتحال آیت‌الله شیخ محمدمهدی آصفی با حضور جمعی از ارادتمندان به مقام علم و روحانیت روز گذشته در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

عقیق:این مراسم که سه شنبه 19 خرداد برگزار شد، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری برجسته قرآن مصطفی مرجان آغاز شد، پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت عالم بزرگوار آیت‌الله آصفی قرائت شد.

سپس حجت‌الاسلام شیخ عبدالزهره البندر یکی از اساتید مقیم لندن طی سخنانی یاد و خاطر این مرد الهی را گرامی‌ داشت و با ذکر گوشه‌هایی از حضور فعالانه محقق ارجمند مرحوم آیت‌الله آصفی در نگارش و تألیف کتاب‌های مختلف در حوزه‌های عقیدتی و فقه و همچنین در عرصه‌های اجتماعی عراق، به ویژگی‌های اخلاقی و رفتار و معاشرت با مردم و همچنین زندگی زاهدانه ایشان اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش در این مجلس ترحیم که نمایندگان دفاتر مراجع در لندن و جمعی از شخصیت‌های برجسته و اندیشمند مقیم انگلیس و مستشار فرهنگی سفارت عراق در لندن نیز حضور داشتند، بخشی از سخنرانی مرحوم آیت‌الله شیخ محمد مهدی آصفی که سال گذشته در سمیناری در مرکز اسلامی انگلیس با موضوع «جوانان و چالش‌های آنان در غرب» ارائه شده بود، پخش شد.

این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام محمد علی شمالی نماینده مقام معظم رهبری در بریتانیا و رئیس مرکز اسلامی انگلیس به پایان رسید.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین