عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
ايت الله سبحاني؛
حضرت آيت‌الله سبحاني با اشاره نزديك شدن به ماه مبارك رمضان و وظيفه طلاب كه بايد در اين ماه وحدت خود را حفظ كنند اظهار كرد: مردم در ماه مبارك رمضان بيشتر از قبل به مساجد مي‌روند بنابراين بايد مسائلي كه مورد نياز است در اين ايام براي جوانان بازگو شود.
عقیق: حضرت آيت الله جعفر سبحاني در درس خارج اصول خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره نزديك شدن به ماه مبارك رمضان و وظيفه طلاب كه بايد در اين ماه وحدت خود را حفظ كنند اظهار كرد: مردم در ماه مبارك رمضان بيشتر از قبل به مساجد مي‌روند بنابراين بايد مسائلي كه مورد نياز است در اين ايام براي جوانان بازگو شود.
وي با اشاره به اينكه جوانان در اين ماه در مقايسه با ساير ايام بيشتر در مساجد حاضر مي‌شوند افزود: بايد طلاب از اين فرصت استفاده درست را انجام دهند و به دنبال تحول فكري مردم مخصوصا جوانان در اين ايام باشند و بايد تا انجا كه امكان پذير است از ارائه مطالب خسته كننده در مواجهه با جوانان دوري كنند.
ايت الله سبحاني با اشاره به اينكه مراسم ترحيم بايد به شيوه درست برگزار شود، گفت: متاسفانه در بسياري از مواقع در مراسم ترحيم حرمت مساجد و قرآن كريم حفظ نمي‌شود، از همين رو بايد سعي كنيم حرمت مساجد و قرآن كريم حفظ شود متاسفانه در برخي از اين مراسمات در مساجد احترام مسجد و قرآن حفظ نمي‌شود كه بايد در اين زمنيه دقت و تجديد نظر شود.
مرجع تقليد شيعيان با بيان اينكه از توليت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد اعظم مي‌خواهيم در حفظ حرمت قرآن و مسجد اقدام كنند، اظهارداشت: مراسم ترحيم مانند نمايشگاه‌‌هايي است كه قاري قرآن تلاش مي‌كند خود را به مردم نشان دهد و به حرمت قرآن كريم و مسجد هيچ توجهي نمي‌شود.
وي با تاكيد بر اينكه بايد در مراسم تحريم قرآن با صداي آرام تلاوت شود بيان كرد: قرائت آرام قرآن كريم مي‌تواند زمينه تحول انسان‌ها را فراهم كند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین