عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
بخش هنري بيست و سومين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم از تمديد فراخوان ارسال آثار هنرمندان به مسابقات هنري تا شنبه آينده خبر داد.
عقیق: اين فراخوان شامل مسابقات تصويرگري، جلد قرآن، خوشنويسي، هنرهاي سنتي، عكاسي و هنرهاي تجسمي است.
براساس اين گزارش هنرمندان تا شنبه (۲۳خرداد ماه) فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه نمايشگاه به نشاني تهران، خيابان ولي عصر (عج)، خيابان زرتشت شرقي، شماره ۴۱، واحد۲ و يا پست الكترونيك info@artquran. com و artquran114@gmail. com ارسال كنند.
با توجه به محدويت زمان دبيرخانه نمايشگاه روز جمعه ۲۲ خردادماه فعال است، آثار هنرمندان را پذيرش مي‌كند و علاقمندان براي اطلاع از جزئيات فراخوان مي‌توانند به سايت artquran. com مراجعه كنند.
بخش هنري نمايشگاه قرآن از هنرمندان رشته‌هاي سنتي دعوت كرده تا آثار خود را با استناد به آيات شريف قران و روايات ائمه معصومين (ع) با موضوع اخلاق و معنويت به دبيرخانه اين نمايشگاه ارسال كنند.
رشته‌هاي هنرهاي سنتي شامل نگارگري (نگارگري، گل و مرغ، تذهيب و تشعير)، آثار هنرهاي فلزي (قلمزني، مليله كاري، ميناكاري و طلاكاري)، آثار هنرهاي چوبي (معرق، مشبك، منبت و خاتم)، سفال (سفال، كاشي و سراميك) و صحافي (جلد سازي، لاكي و روغني) است.
آثار هنرمندان شامل آن دسته از آثاري است كه در سال‌هاي ۹۲ تا ۹۴ در رشته‌هاي سنتي ابداع شده و قبلا نيز در نمايشگاه قرآن كريم عرضه نشده باشد و هر متقاضي در هر يك از رشته‌هاي اعلام شده مي‌تواند ۲ اثر و حداكثر ۴ اثر ارائه نمايد.
عكاسان براي شركت در اين مسابقه با موضوع «هنرهاي قرآني٬ ميراث معنوي و فرهنگي» مي‌توانند در محورهاي اخلاق و معنويت و مفاهيم قرآني، عكس هايي از زندگي روزمره مردم٬آيين‌ها و مراسم مذهبي مانند اعياد٬ سوگواري ها٬ جشن‌ها و نيايش ها، فرهنگ عامه مردم و همچنين فضاها و معماري اسلامي با صفات قرآني بپردازند.
هنرمندان عكاس مي‌توانند تا پنج عكس به صورت تك عكس به دبيرخانه نمايشگاه ارسال كنند مشروط به اين كه تاكنون در نمايشگاه‌هاي دوره اي قرآن عرضه نشده باشد.
داوري و قضاوت آثار به عهده افشين شاهروري، مسعود زنده روح كرماني و جاسم غضبانپور خواهد بود و حسن غفاري به عنوان دبير بخش عكس فعاليت مي‌كند.
آثار هنرهاي تجسمي و هنرهاي مفهومي شامل نقاشي، نقاشي خط، آثار حجمي و هنر جديد (ويدئو آرت، پرفورمنس و اينستاليشن آرت) است و علاقه مندان مي‌توانند ۲ تا ۴ اثر از آثار هنري خود را كه قبلا در نمايشگاه قرآن عرضه نشده باشد، به دبيرخانه نمايشگاه ارسال كنند.
مسابقه طراحي جلد كتاب‌هاي قرآني در دو گروه مستقل كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان و كتاب‌هاي با مخاطبان عمومي (جوان و بزرگسال) برگزار مي‌شود و شامل كتاب‌هاي در دست انتشار يا زير چاپ نخواهد بود.
علاقه مندان فقط كتاب هايي را مي‌توانند ارائه كنند كه بين سال‌هاي ۸۵ تا ۹۴ در موضوع‌هاي قرآني و حيطه نزديك به آن از جمله قرآن كريم، داستان انبياء، داستان و ادبيات قرآني و علوم قرآني منتشر شده باشد و ساير مضمون‌هاي ديني و مذهبي پذيرفته نمي‌شود.
هيات انتخاب آثار و داوري را كوروش پارسانژاد، مجيد كاشاني و حسن كريمزاده تشكيل مي‌دهند و دبير هنري نيز كيانوش غريب پور است.
بيست و سومين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري شهرداري تهران از ابتداي ماه مبارك رمضان به مدت يك ماه در محوطه عباس آباد شامل باغ موزه دفاع مقدس و باغ كتاب برگزار مي‌شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین