عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
توصيه‌هاي حجت‌الاسلام رفيعي به روحانيون كاروان‌ها
در ذكر مطالب مستند بايد مردم را توجيه هم کرد. در روايات آمده كه زير قبه امام حسين عليه‌السلام دعا اجابت مي‌شود اما شرایط هم دارد؛ دعا مرز دارد و امام علي عليه‌السلام فرمود، كَرَم خداوند حكمتش را نقض نمي‌كند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر ناصر رفيعي، از اساتيد حوزه علميه در جلسه روحانيون و مداحان كاروانهاي اعزامي به عتبات عاليات كه در هتل جوهره محل استقرار بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد، با اشاره به روايتي از امام علي عليه‌السلام گفت: ايشان فرمودند، سعادتمندترين مردم كسي است كه پنج وظيفه را نسبت به ما انجام دهد، فضائل ما را بشناسد، محبت ما را خالصانه داشته باشد، به وسيله اهل بيت عليهم‌السلام نزد خدا مقرب شود، به حرفهاي اهل بيت عليهم‌السلام عمل كند و كارهايي كه نهي شده از آنها پرهيز كند.

وي عنوان كرد: اين پنج وظيفه موجب مي‌شود انسان در دنيا به اهل بيت عليهم‌السلام منسوب شود و در قيامت با اهل بيت عليهم‌السلام همراه باشد.

اين استاد حوزه علميه با اشاره به اهميت تقويت معرفت در زائران گفت: هرچه سطح معرفت و آگاهي مردم بالا برود سفر براي آنها جذاب‌تر خواهد شد، بنابراين براي رسيدن به اين هدف بايد از مطالب خرافي، بي مبنا و ذوقي پرهيز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين رفيعي عنوان داشت: قبل از سفر مي‌توان با روشهاي خاصي مطالبي را به زائران آموزش داد؛ به طور مثال در جلساتي اصحاب اباعبدالله الحسين عليه‌السلام را به زائران معرفي كنيم و يا به بيان احاديث و تاريخ ائمه عليهم‌السلام بپردازيم و در نجف اشرف چند حكمت از حكمتهاي نهج البلاغه براي زائران تبيين شود.

وي با بيان اينكه در ذكر مطالب مستند بايد توجيه هم صورت بگیرد، گفت: به طور مثال در روايات آمده است كه زير قبه امام حسين عليه‌السلام اجابت دعا اتفاق مي‌افتد، وقتي اين روايات را براي مردم مي‌خوانيم، شرايط اجابت دعا نيز براي آنها تبيين شود؛ دعا مرز دارد و امام علي عليه‌السلام فرمود، كَرَم خداوند حكمتش را نقض نمي‌كند.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با اشاره به آثار دعا كردن گفت: دعا گناه را مي‌آمرزد، خيري در زندگي انسان قرار مي‌دهد و يا شري از زندگي انسان دور مي‌كند و در روايات آمده كه دعا بدون پاسخ نمي‌ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری وي با ذكر اينكه اخلاص در زيارت يك مسئله مهم است، گفت: زيارت امام حسين عليه‌السلام را نبايد كم اهميت شمرد، در فرصتي كه براي زيارت وجود دارد، بايد اولويت اصلي زيارت امام حسين عليه‌السلام باشد و بعد زائران به زيارت مقام‌هاي مستند بروند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین