عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
عضو جامعه روحانیت مبارز:
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نباید در مقابل جوانان قرار گرفت و باید آرام با آنها رفتار کرد و اموری را در مساجد به آنها محول کرد و مأموریت‌هایی به آنها داد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن بیان این مطلب گفت: در زمانی که بنده سکان‌داری امور مساجد را بر عهده داشتم، کتابی تحت عنوان جذب جوانان به مساجد نوشتم که این اثر در قطع رقعی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: تقریباً می‌توانم بگویم آنچه لازم بوده در این مجموعه آورده‌ام اما اجمالاً اگر بخواهم اشاره کنم برای جذب جوانان به مساجد باید به خود بنای مساجد از لحاظ زیبایی، بزرگی، تمیزی و حتی سرویس‌های بهداشتی توجه کنیم تا به اهمیت وجود هیئت امنا، گفتار و رفتار و نوع برخورد امام جماعت توجه شود.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت مدیریت مساجد گفت: این امر به امام جماعت فاضل، عالم و متخلق به اخلاق اسلامی باز می‌گردد که چگونه شرایط مسجد را به نفع حضور بازگرداند. ما معتقد هستیم که مساجد جاذبه‌های لازم را پیدا کرده‌اند مضاف بر اینکه در جشن‌ها و سوگواری‌های مردم محل باید مساجد نقش اساسی داشته باشد و به نحوی خود را با مردم در ارتباط بدارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز بر لزوم سرکشی به خانواده‌های معزز شهدا و تجلیل و تکریم از آنها تأکید کرد و گفت: برادران بسیج نیز باید با مساجد در ارتباط بمانند و بخشی از چنین فعالیت‌هایی به آنها سپرده شود، چرا که ما معتقدیم بسیجیان دلسوز هستند.

وی در ادامه سخنانش افزود: با وجود اینکه نسل جوان ما امروز به طور طبیعی کم‌حوصله و بعضاً تندمزاج هستند، باید با این موضوع کنار آمد و مقابلشان قرار نگرفت، آرام با آنها رفتار کرد و اموری را در مساجد به آنها محول کرد و مأموریت‌هایی به آنها داد، چه مسائل فرهنگی باشد و چه سرکشی به خانواده شهدا و دیگر فعالیت‌ها.

ابراهیمی در پایان سخنانش اظهار داشت: نکته دیگر اینکه اگر مساجد محلات امکانات مالی دارند برای تهیه جهیزیه نوعروس‌ها و حتی نقش همسریابی متناسب با سلایق افراد می‌توانند مؤثر واقع شوند، امروزه نیاز به حوزه‌های دینی و مسجدی برای ارتباط دادن جوانان با یکدیگر حائز اهمیت است، چرا که روابط نادرست دختران و پسران براساس جهل و ناآگاهی زیاد شده و این وضعیت خانواده‌ها را به تزلزل می‌اندازد، اینها مسائلی‌ هستند که بنده تصور می‌کنم بعضاً در مساجد باید حل شوند.

رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان با اشاره به اهمیت جلسات مختلف قرآنی در مساجد و توجه به چنین گعده‌هایی گفت: بنده از دوران ابتدایی انقلاب خاطرم است که جوانان را برای تلاوت قرآن جمع می‌کردیم و این مجالس چه بازخوردهای خوبی داشت؛ این رسم‌ها باید امروز نیز ادامه پیدا کند.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین