عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران:
نیک نژاد گفت: از قرآن بی ولایت داعش و تکفیری بیرون می آید. باید تلاش کنیم تا یک نهضت عمیق قرآنی به معنای واقعی کلمه اش در ماه مبارک رمضان ایجاد کنیم.
عقیق:نشست مدیران موسسات و خانه های قرآنی مردمی استان تهران صبح سه شنبه ۱۹ خرداد در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با حضور حجت الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

نیک نژاد در این مراسم گفت: اولین نکته ای که می خواهم عرض کنم این است که این جلسات و نشست ها استمرار پیدا کند. باید همایش هایی با حضور همه خدمتگزاران قرآن هر ساله داشته باشیم. در آستانه ماه محرم نشست های توجیهی فراوانی را با ۱۸ هزار هیئت مذهبی داریم. ماه محرم ماه بهار عزاداری و ظهور و بروز هیئات مذهبی است. رمضان هم ماه بهار قرآن است. می طلبد در آستانه این ماه هم نشستی مثل نشست های محرم با موسسات و خانه های قرآنی و اساتید محترم در سطح وسیعی داشته باشیم و نشستهای هدفمند برنامه ریزی شده باید برگزار کنیم.

وی افزود: نکته دیگر اینکه ماه رمضان در پیش رو است اگر از فرصت رمضان نتوانیم در رابطه با موضوع قرآن استفاده کنیم، مطمئن باشید ماه های دیگر هم نمی توانیم. زیرا در ماه رمضان همه شرایط مهیا است و دلها و جانهای مردم آماده پذیرش قرآن است. اگر غفلت کردیم و از این فرصت رمضان نتوانستیم برای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه استفاده کنیم، نمی توانیم خودمان را ببخشیم. البته این کار زمان بر است چنانچه برپایی هیئات عزاداری حسینی هزار و اندی سال است که در میان مردم نهادینه شده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم از فرصت بهار قرآن به خوبی استفاده کنیم. مردم در این ماه از ما جلسه، قاری، مفسر قرآن می خواهند و مطالبات مردمی زیاد است. لذا این ماه فرصت مناسبی برای رشد و نشر معارف قرآن کریم است که باید برای این کار برنامه ریزی هدفمند داشته باشیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد:خدا نمی پذیرد که تابلوی قرآن بالای سرمان باشد اما برای بهار قرآن برنامه قرآنی موثری نداشته باشیم. چنانچه وقتی از نذورات ماه محرم آمار می دهیم متوجه می شویم که اگر یک درصد از این مخارج، صرف قرآن شود، یک اتفاق عظیمی برای نشر سخن خدا، خواهد افتاد ولی اینکه حالا چرا نیفتاده است مشکل از خود ماست. قرآن و عترت باید در کنار همدیگر باشد، نمی شود برای عترت و عزاداری حسینی این همه هزینه کنیم اما برای قرآن خرج نکنیم.

نیک نژاد ادامه داد: باید مردم مانند نذری دادن محرم برای برنامه ها و جلسات قرآنی هم خرج کنند. باید از همانهایی که برای امام حسین(ع) خرج می کنند بخواهیم برای قرآن هم خرج کنند. اگر به پول سازمان تبلیغات اسلامی یا دیگر نهادها دل خوش کنید کارتان تعطیل می شود زیرا این پولها نخود در آش است  اما از صاحب این کتاب و علاقه مندان این کتاب بخواهید یعنی نگاه به قرآن مردمی است و باید مردم آن را جلو ببرند.

نیک نژاد افزود: جا دارد برای قرآن بیشتر تلاش کنیم. شأن و جذبه قرآن و باورهای مردم نسبت به آن و روح باطنی قرآن را مردم حس می کنند. قرآن در همه خانه ها هست هرچند بلد نباشد آن را بخوانند. مسافران را از زیر قرآن رد کردن و یا عقد با قرآن بسته می شود همین نشان می دهد که ظرفیت و فرصت و استعداد و علاقه به قرآن وجود دارد که باید آن را شکوفا کرد. باید شما قاریان، حافظان، تالیان و عاملان قرآن در این رابطه تلاش کنید تا یک نهضت عمیق قرآنی به معنای واقعی کلمه اش در ماه مبارک رمضان ایجاد کنید. باید کلام خدا از مهجوریت خارج شود. همه مشکلات جامعه ما در عمل نکردن به قرآن است و رفع همه مشکلات جامعه در گروی عمل کردن به قرآن است.

وی افزود: از قرآن بی ولایت داعش و تکفیری بیرون می آید، چنانچه سعودی ها بیشترین قرآن های اهدایی به جهان را دارند ولی همینها روی مردم مسلمان یمن بمب می ریزند و بدتر از اسرائیلی ها از رساندن دارو و غذا به مجروحان یمنی ممانعت می کنند. این چنین است که قرآن بی ولایت بلای خانمان سوز می شود.

حجت الاسلام رضا زاده ریاست امور قرآنی استان تهران سازمان تبلیغات اسلامی هم در این مراسم گفت: به امام صادق(ع) گفتند کلام شما دُر و طلا است حضرت فرمودند دُر و طلا سنگ هستند کلام ما برتر از اینها است. قرآن هم نور است. پیامبر(ص) فرمود به هر کسی قرآن اعطا شود و با قرآن مأنوس باشد این آدم اگر گمان کند در دنیا بشتر از عطیه او به دیگری داده شده است یا فکر کند ثروتمند تر از او وجود دارد این آدم چیز بزرگ را کوچک شمرده و چیز کوچک را بزرگ شمرده است. لذا ما خادمین قرآن باید شاکر خداوند برای این ثروت عظیم که خداوند به ما اعطا کرده است باشیم.

وی افزود: قرآن با ولایت و امامت هست نباید این دو بال از یکدیگر جدا شوند. اگر به قرآن فقط اکتفا کنیم دچار مشکلاتی می شویم که از اول اسلام پیش آمد و قرآن اسبابی برای تفرقه خواهد شد. بدون ولایت این همه جنایت در جهان اسلام پیش آمده است.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین