عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
حجت‌الاسلام آقایی؛
مسئول ستاد دهه‌ی تکریم و غبارروبي مساجد گفت: مساجد در مرز هشدار از طریق مراجع قانونی تخلیه شده و سوله‌ای در کنار آن‌ها برای اقامه‌ی نماز مردم مومن قرار خواهد گرفت.
عقیق:حجت‌الاسلام حمید آقایی، مسئول ستاد دهه‌ی تکریم و غبارروبي مساجد در گفتگویی با اشاره به آمار مساجد فرسوده اظهار داشت: در استان تهران 40 درصد مساجد فرسوده بوده که تعدادی از آن‌ها در بافت‌های فرسوده قرار دارد و نیازمند بهسازی سریع هستند.

وی بیان کرد: برخی از مساجد در بافت‌های قدیمی و فرسوده قرار دارند كه برای بهسازی آن‌ها باید با سازمان میراث فرهنگی کشور هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده و ما در این زمینه خیلی امکان دخالت در کار بهسازی این مساجد را نداریم.

حجت الاسلام آقایی با اشاره به مقاوم سازی مساجد به خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران گفت: در برخی از مساجد با اینکه ساختمانشان نوساز است ولی نیاز به مقاوم سازی در برابر زلزله وجود دارد که ما با مکاتباتی که با شهرداری در جهت بهسازی اماکن داشته‌ایم و همچنین برخی دیگر از مکان‌ها که به علت فضای نامناسب ویژه‌ی بانوان، در زمینه‌ی احداث آسانسور برای راحت‌تر شدن تردد مردم توصیه‌هایی را به نواحی شهرداری منطقه مربوطه داده‌ایم.

مسئول ستاد دهه‌ی تکریم و غبارروبي مساجد اظهار کرد: مساجدی که در مرز هشدار قرار دارند با چند بار نامه‌نگاری و تذکر به هیئت امنا،  آن‌ها را از این خطر جانی آگاه کرده که در صورت توجه نكردن به هشدار ما از طریق مراجع قانونی آن‌ مساجد تخلیه شده و سوله‌ای در کنار آن‌ها برای اقامه‌ی نماز مردم مومن قرار خواهيم داد ولی در کل مساجدی که ساختمان آن‌ها خطرناک باشد تعدادشان در استان تهران بسیار محدود است.

حجت الاسلام آقایی يادآور شد: در برخی از مساجد مشکلات مالی وجود دارد ولی اگر احساس خطر در مورد جان نمازگزاران بکنیم سریعاً‌ با تصویب بودجه‌ای وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد لذا سازمان امور مساجد برای بهسازی مساجد فرسوده با هیئت امنای اماکن فرسوده به صورت مرتب در حال رایزنی يا برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی مساجد در برابر زلزله هستیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین