عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه باید تلاش شود تا برنامه های مراکز با زمان اذان و نماز تداخل نداشته باشد،گفت: مسجد را در اولویت قرار دهیم.

عقیق:حجت الاسلام «سید مجید بنی هاشمی»، امام جماعت مسجد «صاحب الزمان(عج)» خیابان ظفر، در گفت وگو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به راهکارهای جذب هرچه بیشتر قشر جوان به مسجد و همچنین موانعی که سد راه این مساله قرار دارد، گفت: بعضا می بینیم که بسیاری از برنامه های جذاب صدا وسیما درست تداخل با ساعت اذان دارد، این است که می بینیم برخی ترجیح می دهند پای تلویزیون بنشینند و نماز را در منزل اقامه کنند.

وی ادامه داد: مساله دیگر آن است که مساجد با جمع کثیری از مراکز فرهنگی مواجه است که کثرت برنامه های مختلفی را به مخاطب ارایه می کند، فرهنگسراها، خانه های محلات هرکدام پتانسیل خوبی برای کارهای فرهنگی هستند اما نباید این فعالیت ها موازی با فعالیت و برنامه های مساجد باشد، مسجد جای خود را دارد.

امام جماعت مسجد «صاحب الزمان» تصریح کرد: باید برنامه ای لحاظ شود که زمان اذان این مراکز برنامه ای برای تشویق نوجوانان و جوانان برای حضور در مسجد داشته باشند، چون صیغه مسجد در محل و مکان مسجد خوانده شده است و اساسا اقامه نماز در مسجد فضیلت بیشتری دارد تا اینکه افراد خود نمازشان را بخوانند. ثواب جماعت قابل وصف نیست.

وی در ادامه به جایگاه مسجد در ترویج اخلاق مداری و امر و به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه اشاره کرد و گفت:  مساجد باید برای امر به معروف و نهی از منکر به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد و رسانه ها، معروفات را بیشتر تبلیغ کنند چراکه بد گفتن ها به تنهایی و صرف گفتن «اثر منفی» می گذارد، در اینجا اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خواهم داشت که فرمودند: «مهمترین معروف به فرمایش رهبری ورزش است»، بنابراین با توجه به تاکید ایشان مساجد باید در حوزه ورزش فعال باشد ورزش هایی مقل کوهنوردی، پیاده روی را در برنامه مسجد به صورت مرتب لحاظ کنند.

گفتنی است مسجد صاحب الزمان واقع در خیبان شریعتی- خیابان شهید دستگردی (ظفر) شهید گوی آبادی- شهید بلانیان است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین