عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
مدیر موسسه مسجد معتقد است برای مسافرت و گردشگری و دیگر موارد تبلیغ و فرهنگسازی می شود اما برای پر رونق شدن مساجد و حضور گسترده مردم در مسجد فرهنگ سازی و تبلیغ نمی شود و بعد انتظار داریم که مساجد مملو از جمعیت شود.

عقیق:حجت الاسلام تقی قرائتی، مدیر موسسه مسجد بر لزوم اداره مسجد توسط مردم تاکید کرد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد گفت: مسجد خانه مردم و ملت است و اداره همه امور مردم باید در مسجد پیگیری شود و نباید این تصور بوجود آید که مسجد تنها مکانی برای پیگیری امور عبادی است.

وی افزود: در احادیث آمده است وقتی به مسجد می روید، به قصد ماندن به مسجد بروید و وقتی بیرون می آید به قصد برگشتن از مسجد بیرون آیید. علاوه بر آن در برخی از روایات اهل مسجد را انسانهایی مبارک به شمار آورده‌اند و انسانهای مسجدی را مایه رفع بلا و تأخیر در نزول خشم و غضب الهی بر جامعه شناخته­اند.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر برای مسافرت و گردشگری و دیگر موارد تبلیغ و فرهنگسازی می شود اما برای پر رونق شدن مساجد و حضور گسترده مردم در مسجد فرهنگ سازی و تبلیغ نمی شود و بعد انتظار داریم که مساجدمان مملو از جمعیت شود.

وی ابراز کرد: تنها امام جماعت نمی تواند عامل جاذبه مندی مسجد شود مسجد هر چقدر ساده باشد جاذبه آن بیشتر می شود.

وی گفت: مسجد یکی از اماکن عمومی مسلمانان است. لازم است به گونه ای اداره شود که بیشترین میل و رغبت را در مۆمنین برای حضور مداوم فراهم سازد . برای دستیابی به این هدف ارزشمند و الهی، بایستی از جهت ساختمان و تجهیزات به گونه ای عمل شود که در عین سادگی بر جاذبه های مشروع مسجد بیافزاید.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین