عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
وليعهد سعودي با اجراي طرح اضطراري و فوق العاده در مكه مكرمه و مدينه منوره در خلال موسم عمره رمضان موافقت كرد.
عقیق:به نقل از البلاد، محمد بن نايف وليعهد و وزير كشور سعودي، طرح اداره كل دفاع شهري براي مقابله با موارد و حوادث اضطراري در خلال ماه مبارك رمضان را در شهرهاي مقدس مكه و مدينه تاييد و تصويب كرد.
هدف از اين طرح، تقويت تدابير پيشگيرانه در برابر خطرات مرتبط با اقدامات دفاع شهري و حفظ سلامتي و امنيت عمره گزاران در طول موسم عمره رمضان اعلام شده است.
سليمان بن عبدالله العمرو مديركل سازمان دفاع شهري سعودي هم هدف از اجراي اين طرح را حفظ سلامتي و امنيت عمره گزاران و زائران حرم مطهر نبوي(ص) اعلام كرد.
وي گفت: اين طرح از سه محور اساسي تشكيل شده است كه شامل محور پيشگيرانه و بازرسي ميداني از اماكن اسكان عمره گزاران و زائران براي اطمينان از رعايت شروط ايمني و رفع هرگونه تخلفاتي است كه ممكن است مانع فعاليت دفاع شهري در موارد اضطراري شود.
اجراي تدابير قانوني عليه ساختمان هايي كه تدابير ايمني را رعايت نكرده باشند كه تا حد تعطيلي اين ساختمان ها خواهد رسيد.
وي همچنين از بازرسي تمام اماكني خبر داد و اظهار داشت: تمامي اماكني كه عمره گزاران و زائران در آن اماكن تردد مي كنند و يا اقامت دارند براي اطمينان از اين كه هيچ عامل تهديدكننده سلامت آنها وجود نداشته باشد، مورد بازرسي قرار مي‌گيرد.
به گفته وي، تعداد زيادي از تيم هاي ايمني در طول ماه رمضان فعاليت خواهند كرد.
وي محور دوم طرح ماه رمضان را رسيدن به بالاترين درجات شايستگي و سرعت دخالت براي مقابله با حوادث مختلف از طريق نظارت مستمر بر اماكن تجمع عمره گزاران و جابجايي آنها و اجراي طرح استقرار دقيق گشتي هاي دفاع شهري در تمام مناطق مكه مكرمه و مدينه منوره و راه هاي منتهي به آن و منطقه مركزي حرمين شريفين دانست.
اين مقام سعودي گفت: محور سوم طرح هم شامل افزايش برنامه هاي راهنمايي و اطلاع رساني براي عمره گزاران و زائران و دست اندركاران خدمت رساني به آنها در خصوص تدابير ايمني در شرايط اضطراري در اماكن مختلف از جمله فرودگاه ها و ... است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین