عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با بيان اينكه بايد زندگي و سيره ائمه (ع) را بشناسيم، به مسئله احسان آنها اشاره كرد و گفت: روش ائمه (ع) احسان و كمك به مردم بود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر ناصر رفيعي، خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، در جمع زايرين ايراني حرم امام حسين (ع) با بيان اينكه بايد زندگي و سيره ائمه (ع) را بشناسيم، به مسئله احسان آنها اشاره كرد و گفت: روش ائمه (ع) احسان و كمك به مردم بود.
وي افزود: امام حسين (ع) در مسير مكه و كربلا كمكهاي زيادي به مردم اشتند و حتي به افرادي كمك كردند كه ايشان را در كربلا ياري نساختند.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي اظهار كرد: در زيارت اربعين مي خوانيم كه حضرت اباعبدالله (ع) خون دادند تا مردم را از جهالت نجات دهند و اساسا بعد از ايمان به خداوند بالاترين ارزش حل مشكلات مردم است.
وي با اشاره به آيه 26 سوره يونس گفت: در اين آيه خداوند مي فرمايد، اگر به مردم خدمت كنيد خداوند در ازاي آن به شما احسان مي دهد، اضافي مي دهد، غبار فقر را مي زدايد و وارد بهشت مي كند.
خطيب بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با اشاره به برخي مشكلات در جامعه گفت: يكي از گرفتاري هاي مردم مال حرام است؛ نحوه تعامل مردم با يكديگر در مسائل اقتصادي بايد به گونه اي باشد كه ربا صورت نگيرد.
بنابراين گزارش در پايان اين مراسم معنوي حاج عباس فراهاني، مداح اهل بيت (ع) به مداحي پرداخت و زايرين براي لحظاتي در كنار حرم ابا عبدالله (ع) به سينه‌زني پرداختند.



منبع:حج
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین