عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
از سوي بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي منتشر شد؛
« اثر درماني دعا و نيايش» با تكيه بر صحيفه رضوي، عنوان كتابي است كه به تازگي از سوي بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي چاپ و منتشر شده است.
عقیق:نيايش نوعي تفكر است كه انسان را به مبدا هستي متصل مي كند. نيايش پيوند فكري و عاطفي فرد با پروردگار جهان و پرواز روح انسان به سوي خدا، با پرستش عاشقانه كانون غير مادي جهان است. نيايش يادآور اين نكته است كه هر جند بشر پايبند زمين است، اما دل در آسمان دارد.
عالي‌ترين نمونه اين گونه نيايش را در كلام نوراني ائمه اطهار(ع)، به ويژه ادعيه حضرت رضا(ع) مي توان يافت.اين نوشتار مي كوشد تا با انتخاب برخي از عبارات دعا و با نگاهي علمي، روان شناختي، به تبيين ادعيه صحيفه رضويه در ارتقاي بهداشت رواني بپردازد.
دكتر مهدي احمدي فراز، نويسنده اين كتاب، هدف اساسي از نگارش اين اثر را نگرش بديع و كاركرد گرا، به نيايش ذكر كرده كه اين نگاه به دين در حوزه پزشكي، روان شناسي و جامعه شناسي جايگاه ويژه اي پيدا كرده است.
« نگرش جامع به نيايش»، « بهداشت رواني»، « تاثير نيايش و اعتقادات بر سلامت روان»، « تاثيرات نيايش بر سلامت» جسم» و « اصطلاحات علمي» از جمله سر فصل هاي اين كتاب را تشكيل مي شود.
نيايش حضرت رضا(ع) براي فرزندش مهدي (عج) عنوان بخشي است كه در اين كتاب به آن شده و طلب ايمني براي حضرت مهدي(عج)، الگوي دعا براي حضرت مهدي(عج)، گواهي بر پاكي امام، خصوصيات حضرت مهدي(عج)، حضرت مهدي(عج) و انتقام از ظالمان و... از موضوعات مطرح شده در اين بخش است.
اين كتاب در شمارگان 2 هزار نسخه و در قطع وزيري در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین