عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
بخش دوم؛
هفت نوع دیگر از انواع کلاغ ها در مناطق مختلف جهان وجود دارند که حرام گوشت می باشند.
عقیق:در بخش نخست از بیان احکام پرندگان حرام گوشت هفت گونه از چهارده نوع کلاغ‌ حرام گوشت معرفی گردید، در بخش دوم به دیگر گونه های این پرنده حرام گوشت می‌پردازیم.

* زاغ خالدار (فندق شکن) زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 32 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. هم اندازه جي جاق و يا کمي بزرگ تر از آن است. رنگ جبه و سطح شکمي و سينه اش قهوه اي شکلاتي با خال هاي سفيد متراکم در ناحيه گردن و با تراکمي کمتر در ناحيه جبه و سينه مي باشد.

* کلاغ گردن بور زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 33 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است با جثه اي متوسط از خانواده کلاغ ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. از ساير کلاغ ها کوچک تر است. رنگ پر و بالش از دور سياه به نظر مي رسد. پرهاي گردن و پوش پرهاي گوشش خاکستري است

* زاغ نوک زرد(کلاغ نوک زرد) زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 38 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است سياه و براق از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد و به وسيله منقار زرد رنگ و پاهاي قرمز روشن از ساير کلاغ ها متمايز مي گردد. منقار تيز زرد رنگش کوتاه تر از منقار زاغ نوک سرخ مي باشد و انحناي آن کمتر است.

* زاغ نوک سرخ (کلاغ نوک سرخ، کلاغ کوهی) زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 39 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است با پر و بالي کاملاً سياه و براق با جلاي آبي از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. به وسيله منقار و پاهاي قرمز رنگش از ساير کلاغ ها متمايز مي شود. منقار تيز و قرمزش نسبتاً بلند و کمي به سمت پائين انحنا دارد.

* زاغ بور(زاغ کویر) زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 24سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است کويري و کوچک از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. از زاغ هاي ديگر کوچک تر است. رنگ ظاهري پر و بالش به هدهد و يا چکاوک هدهدي شبيه تر است تا به زاغ و به طور کلي پر و بالش نخودي مايل به صورتي

* زاغي زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 48 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است با پر و بالي سفيد و سياه از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. از کلاغ کوچک تر و باريک تر است و به وسيله دم درازش از ساير کلاغ ها قابل تشخيص مي باشد. پرهاي شانه،

* جي جاق زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه:33 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است خوش رنگ از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. از زاغي کوچک تر است و دمي به مراتب کوتاه تر از آن دارد. بدن اين پرنده قهوه‌اي مايل به صورتي است و به وسيله راه راه عرضي آبي و سياه روي پوش پرهاي بالش به راحتي قابل تشخيص مي باشد.



پی نوشت:

مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین