عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
جامع ترین نرم افزار حج با عنوان 'همراه زائر' به همّت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور زیارت و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم رونمایی شد.
عقیق: حجت الاسلام روزبه برکت رضایی مدیر اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در ابتدای سال جاری از 9 نرم‌افزار بعثه رهبری رونمایی شد اظهار داشت: زائر و احکام و مناسک، حج، اماکن و آثار اسلامی، کتابخانه جامع حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، مکتبة الحج، سفرنامه و خاطرات و عتبات عالیات نرم‌افزارهای رونمایی شده در ابتدای سال هستند.

وی با بیان این که نرم افزار همراه زائر جامع ترین نرم افزار تولید شده در این زمینه است بیان داشت: تمام کتاب‌هایی که تا کنون در حوزه نمایندگی ولی فقیه منتشر شده است که امکان قرار گرفتن بر روی را موبایل داشته، در این نزم‌افزار جمع‌آوری شده است.

حجت الاسلام برکت رضایی عنوان کرد: نرم‌افزار همراه زائر مجموعه طبقه بندی شده از نرم افزار های ویژه تلفن همراه در 520 عنوان از مجموعه کتابخانه تخصصی حج، با فرمت جاواست.


مدیر اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به دشواری های و محذوریت های همراه داشتن برخی کتاب ها در سفرهای زیارتی افزود: با اجرای این نرم افزار بر روی تلفن های همراه زائران با سهولت بیشتری به مراجع و منابع مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کنند.

حجت الاسلام برکت رضایی خاطرنشان کرد: نرم افزار همراه زائر با مشارکت "پایگاه اطلاع رسانی حج" وابسته به بعثه مقام معظم رهبری که مدیریت پژوهشی کار را به عهده داشته و "مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی" که مسئولیت فنی نرم افزار را به عهده دار بوده، تولید شده است.

وی با بیان این که روحانی کاروان می تواند پاسخ سوال های فقهی خود را از نرم افزار همراه زائر استخراج کند ابراز داشت: این نرم افزار در موضوعات احکام و مناک حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، سفرنامه و خاطرات، تاریخ مکه و مدینه، مباحث اجتماعی و سیاسی حج، ادعیه و زیارات و عتبات عالیات و سوریه طراحی و تهیه شده است.

حجت الاسلام برکت رضایی تصریح کرد: زائران با بهره گیری از این نرم افزار می توانند اطلاعاتی که در مقابل تبلیغات مبلغان وهابی به آن نیاز دارند را به دست آورده و در برابر شبهات، مصونیت‌ و بر حق بودن تشیّع را اثبات کنند.


مدیر اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: این نرم‌افزار تا نیمه اسفندماه سال جاری در پایگاه اطلاع رسانی بعثه رهبری ارائه و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان آن را دریافت کنند، همچنین لوح فشرده این نرم‌افزار نیز در فروشگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و یا مراکز نشر مشعر ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام برکت رضایی بیان داشت: از مهم‌ترین امکانات و ویژگی های این نرم افزار می توان به انتشار همزمان 520 عنوان کتاب( که هر کدام به شکل نرم افزاراست) در قالب یک دی ‌وی ‌دی، امکان انتخاب یک یا چند نرم‌افزار دلخواه از آن برای نصب بر روی گوشی همراه، نمایش تمام متن با فهرست و پاورقی‌ها، و جستجو در متن و فهرست کتاب و امکان ارسال آن به صورت ام ام اس اشاره نمود.


منبع: شبستان

211001

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین