عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام گفت: مدتی که بیانات مقام معظم رهبری را می شنویم متوجه شده ایم که اگر یک دست غیبی پشت سر ایشان نباشد نمی تواند این حرف ها را عنوان کند.

عقیق:"حاج منصور نورایی" ذاکر و نوحه سرای اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در گفت‌وگو با بسیج مداحان با اشاره به سالروز زعامت امام خامنه ای(حفظه الله) با ذکر خاطره ای از دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: 14 خرداد سال 1368 بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره)که آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری انتخاب شدند تقریبا همه گروه‌ها، نهادها، امام جمعه های مناطق مختلف کشور، ارگان‌ها نظامی و غیر نظامی، ارتش و... برای بیعت با رهبری وقت معین می کردند و به دیدار مقام معظم رهبری می‌رفتند. سپاه هم یک وقتی را برای بیعت با رهبری هماهنگ کرد که قرار شد در آن دیدار همه مسئولین تا سطح مسئولیت های اداره کل، معاونت  کل و مدیریت ها و فرماندهان تا سطح فرمانده گروهان حضور پیدا کنند.

ذاکر و نوحه سرای اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام ادامه داد: بنده هم در آن دیدار توفق داشتم حضور پیدا کنم، وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم به دلیل اینکه امام(ره) کاریزمای خاصی داشت همه نگران بودند که بعد از امام چه خواهد شد. در آن دیدار مقام معظم رهبری فرمودند فرزندان سپاهی من، برادران پاسدار من! می دانم که نگران آینده انقلاب هستید، حق دارید من کجا و روح بلند امام بزرگوار کجا، ولی می خواهم برای شما خاطره ای نقل کنم.

اواخر سال 1362 به علت مشکلاتی که از نظر سیاسی در کشور وجود داشت و وضعیت جنگ که حاد شده بود من و آقای هاشمی خدمت حضرت امام(ره) رسیدیم که ایشان ملاقات عمومی با مردم داشته باشند تا مردم برای سال جدید امیدوار شوند که حضرت امام(ره) فرمودند من شرایط جسمی مناسبی ندارم و قبول نکردند، هر چقدر دلیل آوردیم امام(ره) حاضر نشدند که این دیدار را انجام دهند. من رفتم مشهد آقای هاشمی هم رفتند جبهه چند روز بعد به ما خبر دادند که امام(ره) از دنیا رفته است.

وقتی که ما در حال برگشتن به تهران بودیم به ما خبر رسید که علائم حیاتی امام برگشته است، پس از مدتی بعد از این قضیه حال امام(ره) بهتر شده بود خدمت ایشان رسیدیم و عرضه داشتیم که چقدر خوب شد شما اجازه ملاقات عمومی را نپذیرفتید، اگر آن ملاقات انجام می شد و در آن روز برای شما اتفاقی می افتاد خیلی مشکل درست می شد. امام لبخندی زدند و فرمودند من قبل از سال 42 احساس کردم یک دست غیبی ما را به سمت جلو هدایت می کند، شما نگران این انقلاب نباشید، همیشه آن دست غیبی هست.

نورایی گفت: مقام معظم رهبری در آن دیدار با نقل این خاطره از امام(ره) فرمودند "آن دست غیبی هنوز هست، اوست که ما را به سمت جلو هدایت می کند لذا شما نگران نباشید".

وی خاطر نشان کرد: در حادثه 23 تیر 1378 مقام معظم رهبری دوباره همان بحث ها را مطرح کردند که در آن نماز جمعه معروف فرمودند "ای صاحب ما، ولی نعمت ما...". مقام معظم رهبری در این ماجرا کاری به مردم نداشت و مستقیم با امام زمان (عج) درددل کردند.

ذاکر و نوحه سرای اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام اظهار کرد: کسی بی حکمت نمی تواند رهبر کشور اسلامی باشد، این حکمت الهی است. از دوستان نقل شده است وقتی آقای منتظری به عنوان قائم مقام رهبری معرفی شدند زمانی که این خبر به آیت الله بهاء الدینی رسید؛ فرمودند این مسئله در صحیفه مادر ما نیست، من ندیدم. پس از امام(ره) شخصی به اسم "سیدعلی" رهبر خواهد شد، اسم آقای منتظری در لیست مادر ما نیست.

نورایی تصریح کرد: امام خمینی(ره) از همان اول فرمودند این انقلاب دست امام زمان(عج) است، انشالله ما پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی خود صاحب الزمان بدهیم. این مملکت، مملکت امام زمان است. با این تعبیر امام خمینی(ره) نمی شود مملکت امام زمان بی صاحب باشد، ما روایت داریم که امام زمان(عج) فرمودند اگر پشتیبانی ما از شما شیعیان نبود دشمنان ما شما را نابود می کردند.

وی با اشاره به دو سخنرانی مهم امام خمینی(ره) عنوان کرد: سال 1359 وقتی رژیم بعثی عراق به ایران حمله کرد، امام می فرمایند چیزی نشده است، دزدی آمده و سنگی انداخته است، چنان سیلی به گوش صدام بزنیم که از جایش بلند نشود. امام(ره) در همین سخنرانی می فرماید که ما امریکا را زیر پا له خواهیم کرد. این قرن، قرن غلبه مصتضعفان بر مستکبران است.

تصویری از دوران جوانی حاج منصور نورایی در کنار حجت الاسلام علیرضا پناهیان در جبهه

ذاکر و نوحه سرای اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام ادامه داد: یکی دو سال بعد که 22 بهمن با میلاد پیامبر اکرم صل الله علیه واله وصلم تقارن داشت و مهمانان مختلفی از کشورهای مختلف آمده بودند ما در جبهه بودیم و از رادیو سخنرانی امام(ره) را گوش می دادیم که فرمودند اینکه در شب میلاد پیامبر اکرم 14کنگره کاخ کسری به یکباره فرو ریخت نه آنکه آن روز خسروپرویز پادشاه ایران، بزرگترین ابرقدرت عالم بود بلکه کنایه از این است که اسلام بعد از 14 قرن بزرگترین ابر قدرت عالم را درهم خواهد شکست و بدانید این قرن، قرن غلبه مصتضعفان بر مستکبران است.

نورایی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز همان نگاه امام(ره) را دارد چون در 18 تیر 1378 و در 29 خرداد ماه 1388 آنجای که صحبت های خود را با مردم تمام می کند درد دلشان را با امام زمان(عج) شروع می کند و می فرمایند "صاحب مملکت شمائید، شما اداره کنید". این درددل نشان دهند پیوند قلبی است که با امام عصر دارد، کسی که با امام عصر(عج) پیوند قلبی دارد این طور صحبت می کند. شما می بینید پس از این ماجرا جو چپ و راست کشور آرام می شوند، همه می فهمند که یک سکاندار کشور را اداره می کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان کرد: درست در جریان فتنه 88 سران فتنه معذرت خواهی نکردند ولی آنها امروز به خوبی فهمیده اند اگر مقام معظم رهبری نبود آنها همه نابود شده بودند، سران فتنه فهمیدند وقتی که شعار ضد اصل ولایت فقیه دادند در حقیقت خاک بر سر خودشان کردند. یکی از مشکلات امروز سران فتنه این است که می خواهند حرف هایشان را پس بگیرند اما می دانند که اگر این کار را انجام دهند در جریان خودشان اعتباری نخواهند داشت.

ذاکر و نوحه سرای اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام عنوان کرد: گاهی خداوند به قدری به انسان های که خطاهای فاحشی دارند مهلت می دهد تا با همان خطاها مجازات شوند، در این مدتی که بیانات مقام معظم رهبری را می شنویم متوجه شده ایم که اگر یک دست غیبی پشت سر ایشان نباشد نمی تواند این حرف ها را عنوان کند. طرح کردن این صحبت ها ایمان می خواهد. بیانات مقام معظم رهبری سراسر پر از جرائت معنوی است. این کار رهبری، همان رویه ی است که امام خمینی(ره) داشت.

نورایی گفت: برخی ها فکر می کنند که هم رده مقام معظم رهبری هستند و از این روست که در برابر ایشان ادا دارند در صورتی که عالم نیستند. خداوند در قرآن کریم می فرماید آیا کسانی که عمل می کنند در برابر کسانی که عمل نمی کنند برابرند؟ آیا کسانی علم دارند در برابر کسانی که علم ندارند برابرند؟ تقدیر خداوند این است که کسی که متواضع تر، عالم تر، مومن تر، شجاع تر و بخشنده تر است را برای رهبری جامعه اسلامی برمی گزیند.

وی تصریح کرد: اگر مملکتی لیاقت نداشته باشد کسی که بالاترین درجه رذائل اخلاقی را دارد رهبر می شود، امام فرمود مردمی به خوبی مردم ما نیست. پس حساب و کتابی وجود دارد که امام(ره) این بیانات را می فرمایند. طبیعی است که این مردم خوب یک رهبر خوب نیاز دارند.

ذاکر و نوحه سرای اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در پایان اظهار کرد: امام خامنه ای مثل آفتاب است هر چقدر هم که خفاش شب پری باشد بلاخره باید روزی در بیاید و آفتاب را ببیند، هیچ کس نمی تواند آفتاب را درک نکند کسانی که مبلغ تشیع انگلیسی هستند عددی نیستند که جلوی موجی که امام خمینی(ره) به راه انداخته بایستند. حضور این عناصر از جهاتی خوب است چرا که انقلاب ما همیشه پالایش می شود یعنی آرام آرام جریانات ضد انقلاب پالایش می شوند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین