عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: از ۱۷ هزار کاروان اعزامی توسط سازمان حج و زیارت به عتبات فقط ۷۰ کاروان بدون روحانی و مداح اعزام شده‌اند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری آزمون به‌سازی مداحان بعثه مقام معظم رهبری در سراسر کشور، گفت: از میان سه هزار مداح ثبت‌نام کرده در این آزمون بیش از ۸۷ درصد در آزمون حضور داشتند و نزدیک به ۳۰۰ نفر نتوانستند در آن شرکت کنند.

اعلام نتایج آزمون به‌سازی مداحان بعثه تا ۲۰ روز دیگر

وی اعلام کرد: افرادی که موفق به حضور در آزمون نشده‌اند در آزمون بعدی که دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، می‌توانند شرکت کنند. پیش بینی ما این است که تا دو هفته تا ۲۰ روز دیگر نتایج این آزمون اعلام و کسانی که به ۶۰ درصد سؤال‌ها پاسخ داده باشند برای مصاحبه دعوت خواهند شد و پس از این مرحله نیز لوح فشرده آخرین مداحی این افراد دریافت و در کارگروه ارزیابی مداحی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام پروانه اعلام کرد: مجموع سه نمره این سه آزمون باید به عدد ۷۰ برسد؛ افرادی که موفق به کسب این نتیجه شوند به همراه کاروان‌های عتبات عالیات عازم عراق خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات دارای روحانی و مداح هستند؟ گفت: ما فقط متولی کاروان‌هایی هستیم که از طریق سازمان حج و زیارت عازم عتبات عالیات می‌شوند و طبق بررسی صورت گرفته در سال گذشته از ۱۷ هزار کاروانی که عازم عتبات عالیات شد، ۷۰ کاروان ما بدون روحانی و مداح عازم عتبات شده بود که به نسبت ۱۷ هزار کاروان رقم خوبی است.

در قبال کاروان‌های آزاد مسئولیتی نداریم

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: کاروان‌هایی که بدون روحانی و مداح و یا بدون حضور روحانی و مداح قابل و توانمند عازم عراق می‌شوند، کاروان‌های آزاد هستند که ما مسئولیتی در قبال آنها نداریم.

روحانیون و مداحان دارای کد اعزام هستند

وی افزود: تمام روحانیان و مداحانی که کاروان‌های عتبات عالیات را همراهی می‌کنند دارای کد اعزام هستند، آزمون داده و عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت گزارش هرگونه مشکلی، مسائل در شورای تخلفات بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام پروانه در ادامه گفت: موارد محدودی هم که کاروانی بدون روحانی یا مداح اعزام شده‌اند، به دلیل بروز مسائل پیش‌بینی نشده مثل تصادف روحانی و مداحف جاماندن از پرواز، فوت یکی از نزدیکان و ... بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که کاروان‌های آزاد عموماً بدون روحانی و مداح توانمند اعزام می‌شوند و اغلب رئیس یا مسئول کاروان اقدام به گفتن برخی مطالب و مداحی می‌کند، آیا نباید در این زمینه اقدامی انجام داد، گفت: بخش فرهنگی و تأمین روحانی و مداح کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت بر عهده ما است و ما در زمینه کاروان‌های آزاد نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

حجت‌الاسلام پروانه افزود: البته این مسئله بارها مورد بررسی قرار گرفته است اما در نهایت به این نتیجه رسیده‌ایم که محاسن فعالیت کاروان‌های آزاد بیشتر از معایب آنها است، اما این نارسایی‌ها هم باید بررسی و کاهش داده شود.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین