عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
دکتر رجبی دوانی مطرح کرد؛
آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری علیه السلام چشم به جهان گشودند.
عقیق:آخرین امام شیعیان در پانزدهم ماه شعبان 255 ق، علی رغم مراقبت های ویژه مأموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری علیه السلام چشم به جهان گشودند.

امام زمان حضرت مهدی (عج) هم نام و هم كنيه حضرت پيامبر اكرم(ص) است. در روايات آمده است كه شايسته نيست آن حضرت را با نام و كنيه، اسم ببرند تا آن گاه كه خداوند به ظهورش زمين را مزيّن و دولتش را ظاهر گرداند.

به مناسبت میلاد مبارک ایشان تصمیم گرفتیم کمی درباره شبهاتی که درباره ایشان در زبانها چرخیده و مدام بین دوستداران و دشمنان ایشان بازگو می شود با یک کارشناس تاریخی دکتر رجبی دوانی صحبتی کنیم تا این صحبتها صدق و کذبش مشخص گردد:

دکتر رجبی دوانی درباره اینکه آیا غیبت کبرای  امام زمان در سردابی در سامرا شروع شد گفت: خیر ایشان وارد خانه شدند و وقتی از خانه بیرون آمدند ایشان را دیگر کسی ندیده است.

وی در ادامه افزود: بعضی ها حتی می گویند که در همان سرداب ظهور می کنند که این کلام هم اشتباه است چون ایشان در مکه ظهور خواهند کرد.

مورخ و تاریخ نویس معاصر درباره حضور ایشان در جزیره برمودا نیز چنین گفت: اوایل انقلاب توسط عوامل صدام باب شده بود که شیعیان می‌گویند که ایشان در جبهه ها هست و در حال جنگ هست در حالی که ایشان در مثلث یا جزیره برمودا کنار آمریکا دارد کیف می کند.

فرزند علامه دوانی در مورد مشخصات ایشان در زمان ظهور گفت: ایشان در هنگام ظهور مانند جوان چهل ساله ظهور می یابند که البته مشخص است که سنشان خیلی زیاد است و هیکلی تنومند دارند که درختی تنومند را از ریشه در می آورند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین