عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت به زائرانی که می‌خواهند طی ماه رمضان به عتبات عالیات سفر کنند، توصیه کرد روزها را به استراحت و شب‌ها را برای زیارت اختصاص دهند.
عقیق:علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه برای اولین بار سازمان حج و زیارت با ارائه بسته سفر ۱۴ روزه و ۲۳ روزه عتبات عالیات امکان گرفتن روزه برای زائران ایرانی در شهرهای مقدس عراق فراهم کرده است، به زائرانی که قصد گرفتن روزه در این سفر را دارند توصیه‌های پزشکی ارائه کرد.

وی عنوان کرد: ما روزه را معادل سلامتی می‌دانیم و از نظر پزشکی نیز ثابت شده است که بحث روزه‌داری به سلامتی انسان‌ها کمک‌ می‌کند. اما روزه‌داران در سفر به عراق باید نکاتی را رعایت کنند. در کشور عراق ماه رمضان با گرم‌ترین ماه سال عراق مصادف شده است و ما بیشتر نگران زائران هستیم که مبادا در بحث روزه‌داری نتوانند به درستی برنامه‌ریزی کنند.

حیدری ادامه داد: پیشنهاد ما این است که زائران طوری برنامه‌ریزی کنند که در معرض گرمای شدید قرار نگیرند تا مشکلات پزشکی برای آنها پیش نیاید و به نظر می‌رسد بهترین کار این است که زائران شب‌ها را برای زیارت اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه در عراق مانند ایران ساعت‌‌ها را جلو نمی‌کشند، گفت: به همین دلیل یک ساعت زودتر در عراق وقت افطار می‌شود و طبیعتاً نماز صبح هم زودتر است. پیشنهاد ما این است که زائران پس از افطار از این فرصت تا صبح برای زیارت استفاده کنند و روزها را در هتل‌ها به استراحت بپردازند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت به مسئله مهم تغذیه در ماه رمضان نیز اشاره و تصریح کرد: اگر زائران بیماری خاصی مانند دیابت، بیماری قلبی، فشار خون و ... دارند باید در ماه رمضان به گونه‌ای عمل کنند که رژیم غدایی آنها به هم نریزد. در عراق آشپزخانه مرکزی غذا را برای همه زائران پخت می‌کند و اگر زائرانی بیماری فشار خون، قند خون و ... دارد حتماً باید با مدیران کاروان صحبت و برنامه‌ غذایی مناسب برای خودشان فراهم کنند.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که زائران برنامه غذایی خود را بین سحر و افطار تقسیم کنند و در هنگام افطار حجم عظیمی از غذا را به معده خود وارد نکنند که بعد دچار مشکل معده شوند؛ اینگونه می‌توانند با صحت هم روزه خود را بگیرند و هم ار فرصت زیارت استفاده کنند.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین