عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی اظهار کرد: امکان ثبت نام مجدد از واجدین شرایط مداح جهت اعزام به عتبات فراهم شده است.
عقیق:حجت‌الاسلام سید جواد مظلومی با اشاره به اهمیت نقش مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام که به همراه کاروان های زیارتی به عتبات عالیات مشرف می شوند گفت: بخشی از نیازهای زائران عتبات عالیات به امور عاطفی و معنوی مربوط می‌شود و به همین دلیل لازم است مداحانی که همراه کاروان ها اعزام می شوند در ذکر مصیبت و همچنین ادعیه خوانی توانا باشند. به همین دلیل است که حضور مادحین ضرورت دارد.


معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در اولین نشست فصلی مسئولین کانون مداحان و شعرای آیینی استانها اعلام نمودند اجرای ساماندهی مداحان جهت اعزام به عتبات، توسط سازمان حج و زیارت آغاز شده است فرایند این طرح در مرحله اول از طریق برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه و ارائه سی دی برنامه هایی که مداحان اجرا کرده اند هستند و برای تعیین شاخصه های مداحان مجموعه سخنان مقام معظم رهبری در بازخوانی کرده و خطوط کلی را تعیین کردیم.


ایشان شرط اصلی ورود مداحان جدید دراین فرایند را داشتن حداکثر ۶۵ سال و مدرک تحصیلی دیپلم اعلام کردند ایشان در ادامه اعلام داشتند از افرادی که در هر شرایطی در آزمون قبول نشوند مجددا آزمون برگزار می‌شود ایشان متذکر شدند در فرایند جذب در معرفی مداحان برجسته با تشکیل کمیته هایی در استانها از همه ظرفیتها و تشکلهای موجود و کانون مداحان دراستانها استفاده می‌شود و به درصدی از افرادی که شرایط عمومی را نداشته ولی از توانمندی بالایی برخوردارند و در این طرح استثنا هستند توجه خواهد. امکان ثبت نام مجدد از واجدین شرایط مداح جهت اعزام به عتبات فراهم شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع:بنیاد دعبل


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین