عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
مراسم بيست و ششمين سالروز رحلت امام خميني(ره) در محل سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا برگزار شد.
عقیق: شكرالله طاهري، سركنسول جمهوري اسلامي در كربلاي معلي در مراسم بيست و ششمين سالروز رحلت امام خميني (ره) كه در محل سركنسولگري ايران در كربلا برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصيتي امام (ره) گفت: امروز در سالگرد عروج بزرگمردي از سلاله پاك انبياء و معصومين (عليهم‌السلام) هستيم كه ايشان را مي‌توان احياگر فرهنگ توحيدي و معمار جمهوري اسلامي و بت شكن قرن ناميد.
وي افزود: آثاري كه از قيام ايشان بر شرق و غرب عالم و جهان اسلام پديدار مي‌شود جز با اولياي بزرگ الهي قابل مقايسه نيست.
سركنسول جمهوري اسلامي در كربلاي معلي با اشاره به شروع قيام امام (ره) گفت: سالهاي قبل از قيام، ايشان با تكيه بر مباني اسلام ناب و تعليمات قرآن كريم و سيره پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) و ائمه (عليهم‌السلام) با استناد دقيق از مباني فقهي تشيع قيام خود را آغاز كرد.
وي عنوان كرد: در آن زمان اهل دين منزوي شده بودند و در جامعه دين داري خود را بروز نمي‌دادند و حاكمان و سياستمداران مستكبر با برنامه‌هاي درازمدت و استخدام انديشمندان مادي بر همه زواياي زندگي اجتماعي ملت ايران احاطه پيدا كرده بودند.
سركنسول جمهوري اسلامي در كربلاي معلي افزود: امام (ره) مسئله ولايت فقيه و حكومت ديني را در حوزه تئوري با تعاليم برگرفته از ائمه معصومين (عليهم‌السلام) در زمان غيبت، جايگزين حكومتهاي غيرديني كرد.

وي با بيان اينكه تئوري‌هاي مادي بعد از ايجاد حكومت اسلامي رنگ باخت، افزود: با ايجاد تئوري حكومت ديني و ايجاد نظام اسلامي، تئوريهايي چون ليبراليسم و كمونيسم رنگ باخت و شاهد مرگ انديشه‌هاي مادي يكي پس از ديگري بوديم كه سقوط حكومت كمونيستي شوروي سابق از آن جمله است.
طاهري اظهار داشت: در رژيم پهلوي تظاهر كردن به هويت ديني از سوي مسلمانان نه تنها در غرب بلكه در بلاد اسلامي تحجر محسوب مي‌شد و با احياي هويت اسلامي توسط امام خميني (ره) امروز شاهد هستيم در مهد تمدن غرب و اروپا استفاده زنان مسلمان از پوشش اسلامي و افتخار به مسلمان بودن به يك چالش جدي براي دنياي استكبار تبديل شده است.
سركنسول جمهوري اسلامي در كربلاي معلي اظهار داشت: ايشان با شعار «نه شرقي و نه غربي» كه برگرفته از سنت وحي است و با الهام از قيام عاشورا آنچنان نهضتي در ملت بزرگ ايران به وجود آورد كه آثار آن در اقصي نقاط عالم نمايان شد.
وي گفت: ملت بزرگ و با فرهنگ ايران اسلامي مصمم است مانند ۳۷ سال گذشته با همه وجود از انديشه‌هاي بلند و آرمان‌هاي امام (ره) در مقابل همه دنياي كفر و ظلم و استكبار دفاع كند.
بنابراين گزارش در اين مراسم آيت الله قزويني، حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، استانداران كربلا و بابل، جمعي از نمايندگان مجلس عراق، مسؤولان عتبات حسينيه و عباسيه، اساتيد دانشگاه، نمايندگان احزاب و گروه‌هاي سياسي و فرهنگي، نيروهاي نظامي و انتطامي، دانشجويان و جمعي از مردم حضور داشتند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین