عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
مداحی حاج سید محمد جوادی و حاج علی ناظمی در حسینیه چهارده معصوم
این خیلی بد است که فقط گرفتارها و مریض دارها برای امام زمان ناله بزنند. امام زمان الان یار ندارد.ما نیروی امام زمان نیستیم. ما الان آبروی امام زمان را می بریم...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) با سخنرانی حاج مهدی توکلی و مداحی حاج سید محمد جوادی و حاج علی ناظمی در حسینیه چهارده معصوم برگزار شد.

نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

_ ما امام زمان خود را نمی شناسیم. ممکن نیست که ابعاد شخصیت امام عصر را بشناسیم. یکی از راه هایی که می شود امام زمان را تا حدی شناخت قرآن کریم است. باید ببینیم که خدا امام زمان را چطور معرفی کرده است. بعضی از محققین و دانشمندان گفته اند که 265 آیه از قرآن راجع به امام زمان است.

_ خداوند دو وعده داده که هنوز اتفاق نیفتاده. یکی معاد است که خداوند فرموده که شما بمیرید و این جهان هم تمام شود آخرت اتفاق می افتد. که 1200 آیه در قرآن راجع به آخرت آمده است. بعضی ها هم برایشان سخت بود که این مسئله را قبول کنند. کسی که معاد را قبول نداشته باشد کافر است. در واقع قرآن و رسول خدا و خدا را قبول ندارد.

_ وعده دومی که هنوز اتفاق نیافتاده است وعده امام عصر است. در منابع اهل سنت 106 آیه آمده است که راجع به امام زمان است اما در منابع سنی و شیعه 265 آیه مهدویت وجود دارد. مداح امام زمان خداست و کار ما نیست مدح امام زمان را بگوییم. باید ببینیم که خدا راجع به امام زمان چه گفته است.

_ منبع دومی که می توان امام زمان را شناخت روایات است. بعد از انقلاب کارهای خوبی راجع به امام زمان شده است. در جهان اسلام هیچ فرقه ای انکار مهدی را نمی کند. بعضی ها بر این باور هستند که هنوز امام زمان متولد نشده است و بعضی ها بر این باور هستند که متولد شده است و در غیبت است و این اختلافات وجود دارد.

_ ما چیزی از امام زمان نمی دانیم. اگر جایی هم هست که خیلی گریه می کنیم به دلیل گرفتاری ها و حاجات خود است. این خیلی بد است که فقط گرفتارها و مریض دارها برای امام زمان ناله بزنند. امام زمان الان یار ندارد.ما نیروی امام زمان نیستیم. ما الان آبروی امام زمان را می بریم. اهل بیت همه جا گفته اند که کاری کنید که ما به شما افتخار کنیم.

_ در احادیث شیعه و سنی پنج نکته مشترک است که اولین مورد این است که حکومت آن حضرت جهانی است و کل زمین را می گیرد و عدالت را در کل زمین حاکم می کند. جانشین های حضرت دوازده نفر هستند . دومین مورد این است که نزول حضرت عیسی بن مریم از آسمان برای یاری حجت بن الحسن می باشد.

_ سومین مورد مشترک بین شیعه و سنی این است که حضرت مهدی از نسل پیغمبر و حضرت فاطمه زهرا و حسین بن علی است.چهارمین مورد این است که در اهل بیت حضرت فاطمه و امام حسین وحضرت علی اکبر و امام زمان خیلی شباهت به پیامبر داشتند.  پنجمین مورد این است که آن حضرت غیبت می کند و عمر طولانی دارد.این غیبت این قدر طول می کشد که اکثر مردم دینشان را از دست می دهند. در آن زمان آن حضرت ظهور می کنند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین