عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
شب نیمه شعبان در حرم حضرت احمد بن موسی(ع)
پیامبر گرامی اسلام فرمودند سزاوارترین افراد به من پیامبر کسانی هستند که برای فرج فرزندم مهدی زیاد دعا کنند و انتظار فرجش را بکشند تا با ٱمدنش دنیا را پر از عدل و داد کند.

گزارش تصویری


عقیق: حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد اخلاق در جلسه ای که شب گذشته در حرم احمد ابن موسی با حضور روحانیان و مردم شیراز برگزار شد، گفت: طبق احادیث و روایات اهل بیت(ع) اگر مردم کارهای خود را طبق خواسته دین الهی انجام دهند و برای فرج مهدی دعا کنند و انتظار فرجش را بکشند خود آن حضرت به استقبال مردم و فرج می آید.

وی در ادامه افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند سزاوارترین افراد به من پیامبر کسانی هستند که برای فرج فرزندم مهدی زیاد دعا کنند و انتظار فرجش را بکشند تا با ٱمدنش دنیا را پر از عدل و داد کند.

حجت الاسلام فرحزاد خاطر نشان کرد: شب نیمه شعبان علاوه بر شرافت ذاتی و زمانی که دارا است شب احیای مسلمانان هم است که در این شب عباداتی را انجام دهند تا این که سنتی بین مردم رایج شود که اهمیت این شب را بدانند.

وی با بیان برخی از دعاهای شب نیمه شعبان تصریح کرد:‌ این شب بزرگ برای ما مسلمانان از باور و یقین بزرگی برخوردار است که برای ما این باور را دارد که از گناهان دوری کنیم که همین دوری از گناهان اذن دخول ما را که از اولیای الهی رسیده است را اجابت می کند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت:امشب شب التماس است که دعاهایی مانند دعای کمیل را که می خوانیم برای گدایی از در گاه خداوند متعال است که اگر ما از درگاه خداوند گدایی نکردیم باید از خلق او گدایی کنیم که این کار هم مورد حکمت خداوند و اولیاء خدا نیست.

وی با بیان داستانی عبرت آموز بیان داشت: حضرت آیت الله مرعشی نجفی سحرها به حرم حضرت معصومه (س)می آمدندو در محراب می نشستندو استغفار می کردند و برای فرج صاحب الزمان دعا می کردند و می فرمودند بیداری سحرگاه ها و دعای برای فرج،فرج حضرت را نزدیک می کند.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان این شعر (زور را بگذار و زاری را بگیر که غم آید سوی زاری فقیر) خاطر نشان کرد: در شب نیمه شعبان تقدیرات الهی برای ما انسان ها رقم زده می شود که این شب ها را قدر بدانیم و بهره بگیریم که این بهره ها با دعا هایی که می خوانیم و عباداتی که انجام می دهیم نصیب ما انسان ها می شود.

وی اظهار داشت: تمام عالم بشریت همه منتظر آمدن حضرت صاحب الزمان هستند که با آمدن حضرت همه مشکلات دنیای امروز از جمله ظلم و ستم، بدحجابی،بی عدالتی، رشوه،حق الناس همه با آمدن حضرت از بین رود و دنیا را پر از عدل و داد کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات قران کریم تصریح کرد: همانطور که در سوره اسراء آمده که با آمدن حق باطل از بین می رود که اشاره به آمدن حضرت صاحب الزمان دارد که با آمدنش باطل که همان ظلم و ستم است از بین می رود.

وی بیان داشت: حق همراه ما است ولی باطل از بین نرفته است مانند ظلم و ستم به مردم مظلوم یمن و کشورهای مسلمان دیگر که با وجود باطل دارای آزادی نیستند که با آمدن حضرت صاحب الزمان باطل از بین رفته و حق و عدالت برپا می شود.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان احادیثی ادامه داد: امام زین العابدین(ع)فرمودند خداوند ماه شعبان را با رضایت و خشنودی خود پر می کند و این مردم هستند که باید دست از نوکری مردم زمان بکشند و نوکری صاحب الزمان را کنند.

وی با بیان داستانی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله سید محمد باقری مجتهدی سیستانی که علاقه شدیدی به دیدار حضرت داشتند، نذر کردند که چهل جمعه در چهل مسجد مشهد زیارت عاشورا بخواند تا حضرت را ملاقات کند که در روزهای آخر خواندن زیارت عاشورا بود که در حال رفتن به مسجد دید از خانه ای نوری به بیرون می آید که متوجه شد خواسته اش مورد استجابت قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه در پایان تصریح کرد: در آن خانه زنی از دنیا رفته بود که حضرت صاحب الزمان برای تسلی اهل خانه آمده بود که بعد امام فرمود این زن در 15سالی که رضا خان کشف حجاب کرده بود برای نگه داشتن حجاب خود از خانه بیرون نیامدند که امام فرمود اگر مردم کارهایی را که ما می خواهیم انجام دهند ما به استقبال آنان می آیم و نیاز به آمدن آن ها نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین