عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
استاد حوزه؛
یک استاد حوزه گفت: آنطور که در روایات آمده از حضور زنان به عناوین مختلف در سپاه حضرت می‌باشد و این غیبت خود سبب شکوفا شدن جامعه اسلامی می گردد.
عقیق:حجت الاسلام تقوایی با اشاره به مهدویت اظهار داشت: مهدویت به صورت موضوعی به دو صورت مصداقی و تخصصی بررسی می‌شود به طوری که مقوله منجی در میان ادیان الهی و آسمانی وجود داشته و همگی بر این باورند که یک عدالت گستر ظهور کرده و آن چیزی را که انسان را به سعادت می‌رساند را در اختیار مردم جهان قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: آن چیزی را که در میان ادیان الهی مطرح است تشخیص مصداق‌ها بوده به طوری که در بعضی از ادیان در قالب سبک مشخص داشته ولی شخص برای آن تعیین نمی‌کنند.

این استاد حوزه افزود: در زمینه ظهور مهمترین و کامل‌ترین نظریه را اسلام مطرح کرده که منجی را به عنوان شخصی وعده داده که خواهد آمد و زمین را از عدل و داد پرکرده و زمینه را  برای فعالیت مستضعین فراهم می‌کند.

وی ابراز داشت: امامان معصوم وارث خداوند متعال برروی زمین هستند و مشیت الهی را از طرف این شخص در معرض ظهور رسانده و این شخص را امام آخر شیعیان گفته که در زمان آمدنش زمین مملو از عدل و داد می‌شود.

تقوایی ادامه داد: در زمان ظهور از نظر اقتصادی مستضعف نبوده بلکه کسانی را می‌گویند که از منظر حق و جانشین خداوند و دفاع از اهل بیت مورد ظلم و ستم واقع شده در زمان آمدن حضرت به ایشان پیوسته و جز یاران صاحب (عج) می‌گردند.

وی تصریح کرد: در زمان ظهور ائمه معصومین رجعت کرده از رسول (ص) تا امام حسن عسگری(ع) بازگشته و این حرکت را با منجی عالم تا سرزمین مقصود ادامه می‌دهند.

حجت الاسلام تقوايي مبنی بر این سوال که آیا زن در سپاه حضرت وجود دارد، گفت: در خصوص یاران حضرت، آنچه که در روایات آمده 313 یار اولیه بوده که از این تعداد زنان هم طبق احادیث وجود دارند اما مسئله مهم اینجاست که کیفیت حضور زنان در سپاه حضرت به چه صورت بوده که بعضی آن را به صورت سفيران و برخی به صورت سرباز رزمجو آورده‌اند.

وی بیان کرد: کسی که قرار است زمین را پر از عدل و داد کند یک فرد مشخص بوده و مجهول الهویه نمی‌تواند این مسئولیت را به عهده بگیرد و پس به همین خاطر القاب و کنیه و اسامی حضرت  توسط پیامبر ذکر شده که مبادا در آینده مدعی دروغین پیدا شود.

تقوایی تأکید کرد: امام زمان توسط امام حسن عسگری(ع) در پس پرده و در لایه‌های پوششی به اشخاصی که مورد اعتماد بودند معرفی شده ولی اینکه چه کسی اولین بار با حضرت بیعت کرده به طور مشخص در روایات معلوم نگشته اما به طور کلی نایب اول امام زمان فردی به نام عثمان سعید عمروی است.

وی با اشاره به نظارت امام زمان در زمان غیبت افزود: نظارت امام زمان همانند خورشید نسبت به ابرها بوده به طوری که همه گیاهان و جانداران از خورشیدی که در پشت ابرها است بهره کافی را متناسب با ظرفیت خودشان برده و زمانی حضرت ظهور می‌کند که ظرفیت پذیرش انسانها به حد تعیین شده برسد.

استاد حوزه با اشاره به نایبان حضرت اظهار داشت: نایبان ایشان همان فقهای دین و مراجع بزرگوار بوده که مخالف هوای نفس خود بوده و مطیع امر مولا هستند که این افراد در جاهایی  ممکن است که خطایی بکنند ولی به لطف امام زمان از راه حق منحرف نمی‌شوند.

تقوایی با اشاره به حدیث رسول اکرم(ص) ابراز داشت: در حدیثی از حضرت رسول(ص)است که هر کسی که عنوان کند که من حضرت مهدی(عج) را دیده او را تکذیب کنید و این بدین علت است که بستر دروغ گویی و دروغ بستن به حضرت بسته شود و حتی کسانی که با امام زمان رابطه دارند دهانشان را مهر زده و تا بعد از مرگشان کسی متوجه نمی‌شود.

حجت الاسلام تقوایی در پایان اضافه کرد: حضرت مهدی(عج) به علت ظرفیت نداشتن جامعه در غیبت به سر برده که این امر سبب باروری و پروش و همچنین شکوفایی جامعه اسلامی شده که با سعی و تلاش خود ظرفیت‌ها را فراهم گردانده تا حضرت حضور پیدا کند و قدرت و حکومت را در دست بگیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین