عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
جشن میلاد با مداحی حاج علی آیینه چی،حاج سیدمحمد جوادی و کربلایی مقداد پیرحیاتی درهیئت محبان الرضا(ع)
این امام عادل خواهد آمد و عدالت محض را برقرار می کند. در این شکی نیست. طبق روایات ظهور عدل الهی به دست عادل حق مانند روز قیامت است...

صوت این جلسه را بشنوید

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن شب میلاد امام زمان(عج) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج علی آیینه چی،حاج سیدمحمد جوادی و کربلایی مقداد پیرحیاتی درهیئت محبان الرضا(ع) پیروان ولایت فقیه برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید؛
_  وقتی سخن از عدالت مطرح است امام عصر امام عادل نیست بلکه عدل محض است. این جفا است که بگوییم که حضرت مهدی امام عادل است . او حقیقت محض است و مهدی عدالت است و عدالت فراگیر، امام زمان است.

_ مرحوم صدوق در کتاب شریف کمال الدین روایتی را از ساحت پیامبر می آورد که به بحث عدل و عادل بودن امام زمان اشاره می کند. خیلی جالب است که در منابع اهل سنت تقریبا 130 روایت شیعه و سنی به اشتراک به موضوع عدل بودن امام زمان اشاره دارند .

_ یک نقطه اشتراکی وجود دارد که تمام پیامبران الهی و اوصیا از آدم تا خاتم همه برای پیاده کردن عدل در جامعه امده اند. خداوند یکی از وظایف نبوت را اقامه عدل و داد در جامعه بیان می کند. آن عدالت محض از ناحیه انبیا و اوصیا در جوامع انسانی عقیم ماند.

_ وقتی عادل، حقیقت عدل را پیاده می کند همه چیز سرجای خود قرار می گیرد. وقتی هر چیز سرجای خود قرار گرفت میزان ها در جامعه شکل می گیرد و تک تک افراد جامعه به راحتی نفس می کشند. انبیا و صالحین چون نتوانستند که عدل محض را در جامعه پیاده کنند پس تتمه زمان و امیر خلق و زمان مهدی آل محمد برای پیاده کردن عدل در جامعه خواهد آمد و عدالت را به معنای واقعی گسترش می دهد. پیام عدل الهی عمومی است.

_ این امام عادل خواهد آمد و عدالت محض را برقرار می کند. در این شکی نیست. طبق روایات ظهور عدل الهی به دست عادل حق مانند روز قیامت است. همان طور که روز قیامت سخت است و باید همه در درگاه الهی حاضر شوند و به اعمال خود جواب دهند و هیچ ظلمی برقرار نیست. آن روز خیلی سخت است.

_یک جلوه از حق که در عالم ظاهر شد مردم نتوانستند تحمل کنند. حقیقت عبودیت علی بود و دعوا سر حق عدالت علی بود.

_ باید زمینه های عدالت گستری آقا امام زمان در جامعه برقرار شود. مگر روایت نداریم که امام زمان می آید و وقتی حرف هایی از شریعت می زند یک عده ای آگاهانه می گویند دروغ می گویی.چون نمی توانند که تحمل کنند. امام عادل اهل تعارف نیست.

_ جامعه عدالت گرای مهدوی حاکم و کارگزار می خواهد. در عصر غیبت امام زمان من و شما را فراموش نمی کند. در عصر غیبت امام زمان دنبال یار با میزان می گردد. با خدا باشید و روی میزان حرکت کنید مطمئن باشید که حضرت مهدی به سراغتات می آید. احیای این شب کمتر از احیای شب قدر نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین