_ مرحوم صدوق در کتاب شریف کمال الدین روایتی را از ساحت پیامبر می آورد که به بحث عدل و عادل بودن امام زمان اشاره می کند. خیلی جالب است که در منابع اهل سنت تقریبا 130 روایت شیعه و سنی به اشتراک به موضوع عدل بودن امام زمان اشاره دارند .
_ یک
نقطه اشتراکی وجود دارد که تمام پیامبران الهی و اوصیا از آدم تا خاتم همه برای
پیاده کردن عدل در جامعه امده اند. خداوند یکی از وظایف نبوت را اقامه عدل و داد
در جامعه بیان می کند. آن عدالت محض از ناحیه انبیا و اوصیا در جوامع انسانی عقیم
ماند.
_ وقتی عادل، حقیقت عدل را پیاده می کند همه چیز سرجای خود قرار می گیرد. وقتی هر چیز سرجای خود قرار گرفت میزان ها در جامعه شکل می گیرد و تک تک افراد جامعه به راحتی نفس می کشند. انبیا و صالحین چون نتوانستند که عدل محض را در جامعه پیاده کنند پس تتمه زمان و امیر خلق و زمان مهدی آل محمد برای پیاده کردن عدل در جامعه خواهد آمد و عدالت را به معنای واقعی گسترش می دهد. پیام عدل الهی عمومی است.
_ این امام عادل خواهد آمد و عدالت محض را برقرار می کند. در این شکی نیست. طبق روایات ظهور عدل الهی به دست عادل حق مانند روز قیامت است. همان طور که روز قیامت سخت است و باید همه در درگاه الهی حاضر شوند و به اعمال خود جواب دهند و هیچ ظلمی برقرار نیست. آن روز خیلی سخت است.
_یک جلوه از حق که در عالم ظاهر شد مردم نتوانستند تحمل کنند. حقیقت عبودیت علی بود و دعوا سر حق عدالت علی بود.
_ باید زمینه های عدالت گستری آقا امام زمان در جامعه برقرار شود. مگر روایت نداریم که امام زمان می آید و وقتی حرف هایی از شریعت می زند یک عده ای آگاهانه می گویند دروغ می گویی.چون نمی توانند که تحمل کنند. امام عادل اهل تعارف نیست.
_ جامعه عدالت گرای مهدوی حاکم و کارگزار می خواهد. در عصر غیبت امام زمان من و شما را فراموش نمی کند. در عصر غیبت امام زمان دنبال یار با میزان می گردد. با خدا باشید و روی میزان حرکت کنید مطمئن باشید که حضرت مهدی به سراغتات می آید. احیای این شب کمتر از احیای شب قدر نیست.