عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
آیت الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر:
آیت الله جوادی آملی گفت: برای اقامه دین، به ستون دین یعنی به عقل و عدل نیاز است و در کنار آنها باید وحدت نیز وجود داشته باشد چرا که بدون این امور نمی توان دین را اقامه کرد.
عقیق: آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزارشد، در ادامه تفسیر آیات نورانی سوره مبارکه شورا گفت: برای اقامه دین، به ستون دین یعنی به عقل و عدل نیاز است و در کنار آنها باید وحدت نیز وجود داشته باشد چرا که بدون این امور نمی توان دین را اقامه کرد.

 آیت الله جوادی آملی افزود: زمانی که حقانیت دین اسلام برای همه مشخص شد، مردم به چند دسته تقسیم شدند، گروهی با دین مخالفت کردند و عده ای دین جدیدی را در برابر دین اسلام، انتخاب نمودند و حاضر به پذیرش اسلام نشدند لذا شروع به ایجاد تفرقه در جامعه کردند.

وی اظهار کرد: یک گروه با اینکه دین حق برای آنها مشخص شد، دین حق را به بازی گرفتند، این گروه نه تنها به خود و جامعه ظلم می کنند بلکه به استقلال جامعه و نظام کشور نیز ظلم می کنند و ضربه می زنند.

مفسر قرآن کریم بیان داشت: این گروه ها باید بپذیرند که پایان همه انسانها مرگ است، جای تعجب است که انسان با وجود داشتن چراغ راهنمایی مانند عقل بازهم به بیراه می رود، لذا این گروه که حق برای آنها مشخص شده ولی به بیراه می رودند، گرفتار عذاب الیم خواهند شد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: ایمان، عمل صالح و اعتقاد به معاد از موضوعات و مسائل اصول اسلام است و لازم است افراد همواره و در هر کاری براساس این اصول رفتار کنند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به کلامی از حضرت امیر(ع) گفت: یکی از کلمات نورانی علی(ع) در مورد نیت خالصانه این است که می فرماید اگر کسی نیتش این بود که فلان عمل را انجام بدهند ولی قدرت انجام آن را ندارد نباید با حرفها و حرکات خود برای کسی که متولی انجام آن کار است ایجاد فتنه کند؛ نباید بگوید «من چرا نیستم»، همین حرف او ایجاد اختلاف می کند. حالا که یک نفر عهده دار این حرکت شده چرا نگذاریم او این عمل را به انجام برساند. باید همواره به خاطر داشت که دین شجره طوبی است لذا نباید با اختلافات خود تیشه به ریشه دین بزنیم.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین