عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
حجت‌الاسلام امامی؛
مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی گفت: بنابر روایات دجال فرد نبوده بلکه یک رسانه یا جریانی است که سبب گمراهی مردم با نواهای خود می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام سید محمد حسین امامی مدیر مسئول موسسه مطالعات تمدن اسلامی با اشاره به نشانه‌های دجال اظهار داشت: دجال در روایات ما با علائمی مشخص شده که این را شاخص برای ظهور بوده و حتی دجال را یک نماد یک چشمی آورده که با نوا و موسیقی‌هایی استان‌های شهرها را به دنبال خود کشانده و مردم توسط آهنگ‌های او مسرور می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر ما نشانه‌های دجال را که بر گرفته از مضامین احادیث است با مسائل ارتباطات و رسانه‌ها بررسی کنیم، خواهیم فهمید دجال مصداقی از رسانه‌ها بوده و بنابر روایات مختلف دجال نمی‌تواند به شخصی منتصب باشد.

امامی افزود: در کتاب تکنوپولی، چگونگی در اختیار گرفتن ذهن انسان‌ها و اذعان افراد توسط رسانه‌ها و تسخیر قلب‌ها به روشی آمده که بر طبق روایات شیعه از دعای زمانه، می‌توان به شبکه‌های ماهواره‌ای که مصداقی از جنگ نرم بوده، یاد کرد.

وی ابراز داشت: دجال موجودی بوده که توانایی گمراهی افراد و توده‌ی زیادی از مردم داشتند و افرادی که تحمل تنها شدن با خود و همچنین گرفتار بمباران رسانه‌ای هستند گول دجال زمانه‌ را خورده و تحت تاثیر رسانه قرار می‌گیرد.

مدیر موسسه مطالعات تمدن اسلامی تصریح کرد: رسانه‌ها روابط جنسی و غیر اخلاقی، خشونت قتل را عادی‌سازی کرده و افراد را به خلق و خوی جدید توسط سریال‌های کاذب عادت دهد.

حجت‌الاسلام امامی عنوان کرد: متناسب با روایات شیعه دجال انسان نبوده و بلکه ابزاری است که در زمان ظهور توسط امام زمان (عج) نابود شده و این دجال دردرزمان‌های مختلف بروز داشته و باعث گمراهی مردم می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین