عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
در آستانه میلاد حضرت ولی عصر(عج)
کتاب «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» به قلم حجت‌الاسلام عباس نیکزاد از سوی دفتر نشر معارف راهی بازار کتاب شد.

عقیق:کتاب «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» نوشته حجت‏‌الاسلام عباس نیکزاد، استاد حوزه و دانشگاه از سوی دفتر نشر معارف برای نخستین بار منتشر شد.
کتاب حاضر برگرفته و تکمیل شده کتاب «دادگستر جهان» نوشته آیت الله ابراهیم امینی، از علمای برجسته حوزه علمیه قم است که به صورت پرسش و پاسخ درآمده است.
در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «مسأله مهدویت و اعتقاد به منجی از موضوعات مطرح در میان همه ملت‌ها و مکتب‌های الهی و مادی است و در اسلام تمامی فرقه‌ها و مذاهب اسلامی در انتظار یک مصلح جهانی از دودمان پیامبر اسلام به سر می‌برند و به عنوان یک اعتقاد عمومی امت اسلامی مورد توجه بوده است، اما شیعیان که با اتصال به معارف نورانی اهل بیت‌(ع) و ارائه صفات و ویژگی‌ها و فلسفه و اهداف روشن در اعتقاد به مهدویت، چشمه امید به آینده را در دل ستم‌دیدگان و ملت‌های محروم باز کرده است و برنامه‌ها و نقشه‌های سلطه‌گرایانه استکبار را به خطر انداخته است مورد انواع حملات و تهدیدها قرار دارد. از یکسو مدعیان دروغین، سوءاستفاده کنندگان از نام مهدویت با ارائه ناصواب از حضرت مهدی(عج) و وارد نمودن تحریفات و خرافات در اندیشه شرقی انتظار و سوء برداشت از تفکر مهدویت و دشمنان و استکبار که اعتقاد به مهدویت را با منافع مستکبرانه و خوی سلطه‌گرایانه و چالش‌هایی که در عهد تکتازی جهانی با آن مواجه‌اند را از ناحیه تفکر مهدویت می‌بینند که با ایجاد سئوالات و شبهات تحریم چهره خشن و خون‌بار از مهدی موعود به مقابله با این تفکر برخاسته است... در این رساله به انواع پرسش‌ها و اشکالات و ابهاماتی که درباره‌ حضرت مهدی(عج) و مهدویت مطرح شده و یا ممکن است مطرح شود پرداخته شده و پاسخ روشن و قاطع داده شده است.»

چاپ اول کتاب «پنجاه پرسش و پاسخ مهدویت» در 192 صفحه پالتویی، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 6000 تومان از سوی دفتر نشر معارف به جامعه علمی و فرهنگی کشور عرضه شده است.

حجت‏‌الاسلام عباس نیکزاد، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه بابل، عضو هیأت علمی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل و از چهره های شاخص و رسانه‌ای فضای علمی و حوزوی استان مازندران است و چند سالی است که با تأسیس بنیاد علمی و فرهنگی حیات، به تقویت مبانی دانشجویان و طلاب در سطح استان می‌پردازد. دفتر نشر معارف پیش از این، از این استاد حوزه و دانشگاه «کلام جدید»، «کتاب مقدس زیر ذره بین»، «مجلس خبرگان رهبری» و «نظارت استصوابی» را منتشر کرده است و در آینده نزدیک سه کتاب «دفاع از حریم امامت و تشیع»، «خودشناسی فلسفی» و «تقابل عقل و عشق در مثنوی مولوی» را منتشر خواهد کرد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین