عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
مدیر مؤسس مدرسه فقه و اصول امام رضا(ع)در خصوص نشانه‌ها و علائم ظهور گفت: یکی از نشانه‌های ظهور امام زمان قیام فردی ملقب به یمانی است که از یمن قیام کرده و شش ماه بعد از قیام او امام زمان ظهور می‌کند.
عقیق:حجة‌الاسلام ناصر نیلساز مدیر مدرسه‌ی فقه و اصول امام رضا(ع) در خصوص یمانی به عنوان یکی از نشانه‌های ظهور حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: پنج علامت حتمی داریم که یکی از آن‌ها ظهور شخصی ملقب به یمانی در کشور یمن است.

مدیر مؤسس مدرسه‌ی فقه و اصول امام رضا(ع) تاکید کرد: آن حادثه‌ای می‌تواند به عنوان علامت ظهور پذیرفته‌ شود که حداقل برای افرادی که اخبار ظهور را پیگیری می‌کنند، آشکار باشد.
بنابر این اگر قرار باشد شخص طبق روایات ما به عنوان یمانی قیام کند باید خودش را با همین عنوان به دنیا معرفی کند.

حجة‌الاسلام نیلساز افزود: اگرچه ممکن است چنین شخصی پیش از قیام زندگی عادی داشته و یا فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما هنگامی که می‌خواهد قیام کند باید تمام دنیا او را به عنوان یمانی بشناسند.

وی در خصوص ویژگی‌های یمانی بیان کرد: همانطور که اشاره شد ظهور و قیام او علامات حتمی است به این معنی که باید حتماً قیام یمانی اتفاق بیافتد تا بعد از حضرت ولی عصر (عج) ظهور کند.

مدیرمدرسه فقه و اصول امام رضا(ع) ادامه داد: در روایات ما در خصوص تاریخ قیام یمانی اشاره شده که در همان سال ظهور امام زمان سه نفر به طور همزمان در یک سال و یک ماه و یک روز قیام خود را اعلام می‌کنند قیام قیام دو نفر از آن‌ها جزو علامات حتمی بوده بطوریکه در وقایع ظهور نقش آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

حجة‌الاسلام نیلساز افزود: غیر سفیانی که از شام قیام می‌کند و دشمن حضرت امام زمان است دو نفر دیگر از یاران آن حضرت هستند که یکی همان یمانی و دیگری سید خراسانی است.
وی در خصوص سید خراسانی گفت: بر اساس روایات او از ایران قیام می‌کند و همانطور که اشاره شد قیام این سه نفر همزمان است و بر طبق روایات امام زمان در ماه محرم قیام کرده و قیام این سه نفر شش ماه قبل و در ماه رجب اتفاق می‌افتد.

مدیر مدرسه فقه و اصول امام رضا تاکید کرد: بنابراین از یک طرف باید این سه نفر با هم و در یک روز از ماه رجب قیام کنند و از طرف دیگر باید شش ماه بعد از آن امام زمان در ماه محرم ظهور کند.
وی گفت: در روایات آمده شخصی از امام صادق درباره‌ی ابومسلم خراسانی پرسید که آیا او همان یمانی است که در پاسخ امام صادق فرمود چگونه ابومسلم می‌تواند یمانی باشد در حالیکه او از امام علی برداشت می‌جوید ولی یمانی دوستدار امرالمؤمنین است.

مثل یک مربی فوتبالی بودم که دست به هر مهره‌ای میزدم بقیه به هم میریخت

 از روایت فوق نتیجه گرفت : یمانی کسی است که امام علی (ع) را دوست داشته و از محبین آن حضرت است.

وی اظهار داشت: طبق روایات در میان لشگرهایی که طرفدار امام زمان هستند از جمله سید خراسانی و غیره پرچمی با هدایت تراز پرچم لشگرنمایی نیست.

مدیر مدرسه فقه و اصول امام رضا ادامه داد: در خبری که از عبدالله بن عمر بن خطاب پسر دوم خلیفه به ما رسیده، این شخص نقل می‌کند در سفری که به یمن داشته به اهالی یمن گفته است " گمان نکنید یمانی از قبیله‌های شما است بلکه یمانی از قریش است " .

وی با تاکید بر اینکه خبر مذکور روایت نیست بلکه گفته یکی از اصحاب پیغمبر است گفت: البته احتمال زیاد این صحابی پیغمبر مطلبی را از خودش نگفته بلکه بر اساس روایات پیامبر این موارد را مطرح کرده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین