عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
حجت‌الاسلام نیک‌نژاد:
مدیر اداره تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه افراد گمراه و فاسد امروز خود را در قامت اسلام معرفی و چهره بسیار زشتی از دین ترسیم می‌کنند، گفت: آنها با استناد به آیات الهی و ایجاد شبهه‌افکنی سعی در سست کردن ایمان مسلمانان دارند.

عقیق:حجت‌الاسلام نیک‌نژاد مدیر اداره تبلیغات اسلامی استان تهران در همایش حافظان کل قرآن استان تهران که امروز 11 خرداد برگزار شد با بیان اینکه برگزاری این همایش یکی از ابتکارات خوب سازمان دارالقرآن است، اظهار داشت: امروز بحث حفظ به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مقام معظم رهبری و علما مورد تأکید مسئولان مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در گذشته اهمیت چندانی به امر حفظ قرآن داده نمی‌شد، گفت: در گذشته افراد بر اساس علاقه و توانایی خود به سمت حفظ قرآن می‌رفتند و ابعاد پنهان برکات حفظ حتی بر جامعه قرآنی هم پوشیده بود اما در دهه‌های اخیر با فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی فرهنگ حفظ قرآن جای خود را در جامعه باز کرده و پس از تأکید و مطالبه مقام معظم رهبری امر حفظ و فعالیت در این عرصه به یک تکلیف همگانی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام نیک‌نژاد با اشاره به وجود صاحب‌نظران و اساتید مختلف آموزش حفظ قرآن کریم، افزود: هم اکنون در کشور اساتید مختلفی در امر حفظ قرآن فعالیت می‌کنند. ما باید حفظ قرآن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و برای رسیدن به هدفی متعالی‌تر از حفظ قرآن گام برداریم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه در احادیث و روایات و همچنین رهنمون‌های مقام معظم رهبری هدف نهایی از حفظ قرآن کریم به روشنی تبیین شده است، گفت: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم جامعه اسلامی و قرآنی داریم در حالی که شئون مختلف زندگی ما با فرهنگ قرآنی عجین نباشد.یکی از نشانه‌های فرهنگ قرآنی نیز حفظ آیات الهی است به همین جهت باید برای داشتن جامعه قرآنی به ترویج فرهنگ حفظ مبادرت ورزیم.

وی با اشاره به اینکه زمانی می‌توان افراد را قانع کرد که از کلام خدا شاهد بیاوریم، افزود: استشهاد به کلام خدا در هر جایی موجب پیروزی می‌شود. افراد گمراه و  فاسد که امروز خود را در قامت اسلام و دین معرفی و چهره بسیار زشتی از دین ترسیم می‌کنند و در کنار آن به ایده اسلام‌هراسی دامن می‌زنند از آیات الهی سوء استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند با شبهه‌افکنی مسلمانان را از ایمان و عقیده خود سست کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین