عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
عضو شوراي اسلامي شهر تهران، به همراه جمعي از اصحاب رسانه، با سفر به استان قم به ديدار علما رفته و از كتاب عكس اربعين رونمايي كرد.
عقیق:، احمد مسجد جامعي عضو شوراي اسلامي شهر تهران و جمعي از عكاسان و اهالي رسانه كه در روز اربعين، به كربلا سفر كرده بودند و ماحصل اين سفر انتشار كتاب عكس اربعين شده، به ديدار علماي قم رفتند.
حجت‌الاسلام شهرستاني در اين ديدار از به تصوير كشيدن و ثبت راهپيمايي بزرگ شيعيان در اربعين با انتشار اين كتاب عكس تشكر كرد و بر ضرورت انجام چنين كارهايي تأكيد كرد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران سپس به ديدار آيت الله ابراهيم اميني عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت. وي در رابطه با زيارت ائمه اطهار عنوان كرد: زيارت ائمه به معناي ملاقات با آنهاست. اين ملاقات در زمان حيات ائمه زيارت زنده است. تاكيد هم شده كه پس از سفر حج، حتما به ملاقات اهل بيت پيامبر (ص) برويد.
آيت الله اميني ادامه داد: زيارتي را مي‌توان گفت مطلوب اسلام است كه عرفان در آن باشد. رفتن به زيارت و خواندن زيارت نامه‌ها خوب است. اما زيارت درست، بايد به گونه ديگري باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به احاديث فراواني كه در باب زيارت نقل شده است، تاكيد كرد: عشق و علاقه مردم به اهل بيت خوب است. اما در شرايطي كه در همان حال، حال انسان را دگرگون كند. يعني كسي كه پاي پياده به زيارت كربلا مي‌رود، بايد در همان حال به خدا توجه داشته باشد.
وي با اشاره به كتاب عكس «اربعين» كه توسط عكاسان و خبرنگاران تهيه شده است، گفت: در هنر نيز دگرگوني حال انسان، بستگي به كار هنرمند دارد. هنرمند مي‌تواند اين كار را انجام دهد. همين عكس‌هاي اربعين، به دو صورت مي‌تواند باشد. در نگاه اول مي‌تواند صوري و عادي و رفت و آمد معمولي و در همين حد اكتافا مي‌شود.
آيت الله اميني افزود: همين‌ها مي‌تواند براي زائر، همراه باذكر باشد و منقلب شده به وطن بيايد. مهم است كه هنر در اين قسمت كار كند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان تصريح كرد: انتظارمان اين است كه در آينده اين هنرمندان، وقتي آثار اين چنيني خلق مي‌كنند، ببيند كه اين مضمون‌ها در آثارشان موجود است.
احمد مسجد جامعي سپس به ديدار آيت الله العظمي شبيري زنجاني رفت. اين مرجع تقليد با ديدن كتاب عكس «اربعين»، از خلق اثري اين چنيني، از عضو شوراي شهر تهران و خالقان تصاوير كتاب، تشكر كرد.
مقصد پاياني خالقان كتاب عكس «اربعين»، ديدار با آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري بود. مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، پس از رونمايي از اين كتاب اظهار كرد: كارهاي هنري هميشه ماندگار هستند و استفاده از ابزار هنر در ارائه مفاهيم عميق ديني، با موفقيت همراه است.
وي با اشاره به عشق و علاقه مردم به امام حسين (ع)، بيان كرد: در ايام اربعين، افرادي با تمكن مالي پايين و خانه فقيرانه ابتداي جاده‌ها مي‌ايستادند و زائران اربعين را به منزل خود دعوت مي‌كردند، اين امر نشان از عشق و دلدادگي به حضرت سيدالشهدا (ع) دارد.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور با بيان اين‌كه كار عكاسان و تصويربرداران خلق و ثبت حماسه‌ها است، تصريح كرد: حضرت ابا عبد الله (ع) بر اساس سخن امام صادق (ع)، به زائران و محبان توجه دارند و اين مسئله نشان مي‌دهد، حماسه آفريني‌هاي عكاسان و تصويربرداران در اربعين حسيني مورد توجه امام معصوم (عليه السلام) بوده است.
آيت الله حسيني بوشهري در پايان با تاكيد بر اين كه نشر و گسترش و دعوت افراد به اردوگاه عاشقان اباعبدالله (ع)، كار بسيار ارزشمندي است، خاطرنشان كرد: در كتاب عكس اربعين، اضافه شدن اشعار ذيل تصاوير، بر معنويت كار افزوده و فضا را دلنشين كرده است.
گفتني است كتاب عكس «اربعين» روايتي است ناب و تصويري از اربعين ۱۴۳۶ هجري قمري در ۱۶۸ صفحه و با مقدمه احمد مسجد جامعي به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي، كه به مناسبت اعياد شعبانيه، منتشر شده است.
در اين كتاب ۱۵۴ عكس از عكاسان خبري مطرح، اهالي رسانه كه اربعين گذشته به عراق سفر كردند در چهار بخش «باب ولايت و محبت»، «صفاي جان و مروه دل»، «در حريم يار» و «از پنجره‌اي كوچك» منتشر شده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین