عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
قاری بین المللی کشورمان در جلسه آموزش قرآن:
سعیدیان گفت:شعبان ماهی است که روزی مومنان زیاد و حسنات ۷۰ برابر و گناهان آمرزیده می شود. در این ماه محبت خدا به بندگان زیاد می شود.
عقیق:استاد محمدحسین سعیدیان، قاری بین المللی کشورمان در جلسه آموزش قرآن خود با اشاره به جایگاه و عظمت ماه شعبان در نگاه ائمه معصومین(ع) گفت: در روایات نقل است که درخت طوبی در ماه شعبان از بندگان دستگیری می کند به گونه ای که با گرفتن هر شاخه آن مومنان بالا و بالاتر می رود و در این ماه درخت زقوم نیز برای گناهکاران مایه تنزل است.

وی افزود: پیامبر (ص) در مورد عظمت ماه شعبان می فرماید مردم قدر نمی دانند ماهی که بین رجب و ماه من یعنی رمضان است.

این قاری بین المللی عنوان کرد: ماه شعبان ماهی است که حسنات در آن 70 برابر است و صدقه دادن در این ماه بسیار سفارش شده است و اگر انسان در این ماه مراقبت کند و واردات قلبی اش را مواظبت نماید می تواند بهره بسیاری ببرد.

سعیدیان تصریح کرد: در روایات آمده است در زندگی آدمی نفحات و نسیم های رحمانی ای وجود دارد که در اوقات خاص وزیدن می کند و خوشا به حال کسانی که خود را در معرض این نسیم ها قرار می دهد لذا لازم است از این فرصت بهره مند شده و واجب است به زندگی خود مراجعه و با بهره مندی از ماه شعبان حیات جدیدی به زندگی خود ببخشیم.

سعیدیان اظهار کرد: حاملان عرش الهی این ماه را بسیار بزرگ می شمارند و حق آن را می شناختند این ماه ماهی است که روزی مومنان زیاد می شود و حسنات 70 برابر و گناهان آمرزیده می شود. در این ماه محبت خدا به مومنان و بندگان زیاد می شود.

وی با اشاره به ثواب روزه گرفتن در ماه شعبان گفت: در مورد روزه ماه شعبان روایت بسیاری آمده است همچون که کسی که 4 روز در این ماه روزه بگیرد رزقش باز می شود و همچنین کسی که هفت روز این ماه را روزه بدارد دست ابلیسیان از او کوتاه می شود و کسی که 13 روز روزه باشد خدا فرشتگان هفت آسمان را بر او مامور می کند تا مراقبش باشد کسی که 14 روز در این ماه روزه باشد خداوند به جنبدگان عالم، درندگان مامور می کند تا برای او طلب آمرزش کند.

سعیدیان عنوان کرد: همچنین کسی که 20 روز در ماه شعبان روزه بگیرد خداوند در بهشت 70 هزار حوری چشم درشت به ازدواج او درمی آورد شعبان و رمضان هر دو ماه خدا هستند که روزه در این ماه کفاره گناهان گذشته را می برد البته تمام این ثواب ها به خاطر این است که انسان برای جلب رضایت خدا و تقوای الهی کار کند و زندگی تنها با تقوا شیرین می شود.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین