عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
حجت‌الاسلام جعفری؛
عضو هیأت علمی پژوهشکده مهدویت گفت: غرب با آثار سینمایی و رسانه‌ای خود سعی در تحریف مفهوم آخرالزمان دارد، بنابراین ابزار هنر بهترین وسیله برای منتظران مهدی موعود(عج) برای ترویج فرهنگ مهدویت است.

عقیق:حجت‌الاسلام جواد جعفری عضو هیئت علمی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به مناسبت دهه مهدویت درباره عوامل تأثیرگذار بر نفوذ فرهنگ مهدوی در جامعه اظهار داشت: نخست باید بگویم که ابزار هنر مهمترین وسیله برای ترویج فرهنگ مهدوی است، در این راستا غرب نیز بسیار تلاش می‌کند تا با آثار سینمایی و رسانه‌ای خود آخرالزمان را طور دیگری جلوه دهد، بنابراین در این راستا وظیفه ما سنگین است.

وی درباره برخی ویژگی‌های عصر غیبت گفت: با توجه به اینکه در این دوره امام عصر در بین ماست اما ما متوجه ایشان نیستیم، بنابراین از مهمترین وظایف مؤمنان این است که به راهنماهای دینی خود رجوع کنند و از این طریق معرفت افزایی کنند چرا که ممکن است در این مسیر دچار خطا شود.

حجت‌الاسلام جعفری با تأکید بر اینکه دوران غیبت دوران معرفت‌افزایی نسبت به امام عصر (عج) است، توضیح داد: این دوران فتنه و امتحان هم نام دارد، چرا که انسان‌های مؤمن از غیر مؤمن غربال می‌شوند، بنابراین باید شناخت از امام عصر و شرایط جامعه پیدا کنیم تا راه را اشتباه نرویم.

معاون مؤسسه آینده روشن با اشاره به پیام امام عصر (عج) به شیخ مفید و توجه به اجتماع مؤمنان در عصر غیبت توضیح داد: معرفت فردی در این راستا تنها اهمیت ندارد باید معرفت اجتماعی و وفاداری نیز در جامعه مان بین مردم وجود داشته باشد. یک نکته باید در نظرمان باشد این که فرهنگ مهدوی را سعی کنیم در تمام جامعه خود و بعد هم در سطح دنیا ترویج دهیم و اجازه ندهیم که دول غربی اینها را به تحریف بکشانند.

وی با بیان اینکه مؤمنان در عصر غیبت وظایف زیادی دارند از جمله اینکه عملکرد خوبی در جامعه داشته و برای یکدیگر و برای ظهور دعا کنند، توضیح داد: مؤسسه آینده روشن نیز تلاش دارد تا به تربیت کارشناسان و آموزش در این راستا بپردازد و طلاب را تربیت کند. در عرصه‌های پژوهشی مهدویت نیز نیازمند کار بیشتری هستیم چرا که برخی مباحث سطحی است.

وی نکته دیگر در عرصه ترویج فرهنگ مهدوی را ساخت تولیدات مختلف از سینمایی گرفته تا رسانه‌ای، تلویزیونی و سایر عرصه‌ها، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم غرب با ساخت به قول خودشان فیلم‌های آخرالزمانی این عرصه را به نفع خود به دست بگیرد، مستندسازی دراین عرصه با اهمیت است و همچنین همایش دکترین مهدویت نیز یکی از دغدغه‌های رهبری را پاسخ می‌دهد.

جعفری در پایان درباره برخی آسیب‌های عرصه مهدویت توضیح داد: اظهارنظرهای نادرست در این عرصه، مدعیان دروغین ظهور، ورود افراد غیر متخصص در تولید محتوا و شبهاتی که در قالب کلیپ‌ها و لوح‌های فشرده رواج پیدا می‌کند، آسیب‌هایی است که باید رفع شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین