عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بيان داشت: مساجد ظرفيت‌هاي فراواني دارند كه بايد از آنها استفاده كرده و بايد از اين ظرفيت‌ها در گسترش دستاوردهاي فرهنگي ديني بكوشيم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری در مراسم اختتامیه دومین فراخوان ایده‌های مسجدی در مسجد مقدس جمكران گفت: امروزه دشمنان با همه توان در راستاي ضربه زدن به ما تلاش مي‌كنند و در اين عرصه با عنوان تهاجم فرهنگي پا به عرصه گذاشته‌اند.

وي بيان داشت: مساجد ظرفيت‌هاي فراواني دارند كه بايد از آنها استفاده كرده و بايد از اين ظرفيت‌ها در گسترش دستاوردهاي فرهنگي ديني بكوشيم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصريح كرد: همزمان با پايان دومين مرحله فراخوان، سومين مرحله نيز اعلام شد كه در اين راستا بتوانيم ايده‌هاي مسجدي را كسب كنيم.

علي‌اكبري گفت: بايد به ايده پردازي توجه جدي شود و متاسفانه در جامعه اسلامي اين موضوع مورد بي توجهي قرار گرفته است، البته گام‌هايي در اين زمينه برداشته شده اما نيازمند دستاوردهاي بيشتري هستيم.

وي گفت: مساجد به عنوان يك نهاد الهي از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار هستند و رزمندگان دفاع مقدس نيز از همين مساجد آموزه‌هاي مقاومت خود را آغاز كردند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: آسيب‌هاي دروني جامعه اسلامي ما را تهديد مي‌كند و بايد از ايده‌پردازي‌ها استفاده كرده و مساجد مي‌توانند در اين عرصه گام جدي بردارند.

علي‌اكبري بيان داشت: گسترش تبليغات در حوزه و دانشگاه در افزايش ايده‌پردازي‌ها موثر است و بايد از كاركردهاي مساجد در اين زمينه استفاده كنيم و برای اینکه بتوانیم از کارکردهای مساجد به صورت همه‌جانبه استفاده کنیم باید از قشر فرهیخته جامعه که در مساجد حضور دارند استفاده كنيم.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین