عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از دفتر سایت عقیق بازدید کرد
ایران فقط تهران نیست یا دامنه فعالیت خود را افزایش دهید یا مثل خودتان در استانها راه اندازی کنید...
عقیق: رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از دفتر سایت عقیق بازدید کرد و با رضا صیادی مدیر مسئول عقیق به گفتگو پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به موفقیت های این سایت در عرصه اطلاع رسانی هیئات گفت: رسانه ها فرهنگ ساز هستند و سایت عقيق  كاری مهم با حوزه تأثير بالایی را بر عهده دارد. البته باید توجه داشت که كار رسانه ای حق الناس هم هست، يعني رسانه آنچه را مي پسندد به مخاطب ارائه می کند، لذا باید همیشه تقواي الهي مورد نظر مسولان رسانه ها باشد.

وی در ادامه افزود: شاید یکی از مهمترین وظایف عقيق اعتبار زدايي از مجالس حاشيه دار و اعتبار بخشي به مجالس بدون حاشيه است. یعنی اخبار و رویدادهای هیئت های  نمونه و شاخص را بیشتر بازتاب دهد و به مجالسی که حاشیه دارند و قداست مجلس امام حسین را رعایت نمی کنند کمتر بپردازد.

معممی مقدم ادمه داد: از سوئی باید توجه داشت که رسانه ای مانند عقیق ذائقه سازی هم می کند و در سمت و سو دادن به ذائقه مخاطب و جوانان مذهبی نقش دارد و به همین خاطر باید خوب به آنچه منتشر می کند توجه داشته باشد.


مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دشمن با نهادینه سازی لیبرالیسم بدنبال اضمحلال انقلاب است، لوکس کردن هیئات را یکی از ترفندهای دشمنان برشمرد و تاکید کرد که ما مخالف مداح و منبری میلیونی هستیم و عقيق می تواند در این مسیر کمک فراوانی به حفظ هیئات سنتی و بامعرفت بکند.

معممی مقدم در ادامه چند پیشنهاد هم برای بهبود روند کار ارائه داد و افزود: ایران فقط تهران نیست یا دامنه فعالیت خود را افزایش دهید یا مثل خودتان در استانها راه اندازی کنید چرا که امروز در جغرافیای فرهنگی کشور شاهد حضور و فعالیت هیئات زیادی هستیم.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی در ابتکاری جالب «ع» عقیق را به عترت، «ق» را به قرآن، «ی» را به یقین و «ق» را به قائم آل محمد(عج) تعبیر کرد.



در انتهای این دیدار رضا صیادی مدیر مسئول عقیق گزارشی از روند حرکت سایت عقیق و سابقه آن ارائه داد و نیز به برخی مشکلات و موانع پیش رو اشاره کرد و از توجه و حضور مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در دفتر این سایت تشکر کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین