عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
از امام صادق(ع) شنيدم كه مى‏ فرمود: كسى كه با قصد ثروت و دارايى زنى با او ازدواج كند خداوند متعال او را درمانده آن دارايى خواهد كرد.»
عقیق:محمّد بن مسلم گويد:
امام باقر(ع) فرمود: مردى نزد پيامبر(ص) آمد تا درباره ازدواج با آن حضرت مشورت كند. پيامبر(ص) به او فرمودند: آرى ازدواج كن و بر تو باد به همسرى كه دين‏مدار باشد خدا خيرت دهد!
حضرت فرمود: مَثَل زن شايسته مَثَل كلاغ اعصم است كه قابل دسترسى نيست. پرسيد: كلاغ أعصم چيست كه دسترسى به آن مقدور نيست؟ حضرت فرمود: كلاغى كه يكى از دو پايش سفيد باشد.»
رسول خدا(ص) نهى كردند از اينكه با زنى به دليل مال و زيبايى ازدواج شود حضرت فرمودند: مالش او را سركش مى‏ سازد و زيبايى‏ اش او را به هلاكت مى‏ كشاند بر تو باد به ازدواج با زن دين‏مدار.
اسحاق بن عمار گويد: «از امام صادق(ع) شنيدم كه مى‏ فرمود: كسى كه با قصد ثروت و دارايى زنى با او ازدواج كند خداوند متعال او را درمانده آن دارايى خواهد كرد.»
امام صادق عليه السلام فرمود: «اگر مردى زنى را به دليل زيبايى و يا مالش بگيرد به آن واگذار مى‏ گردد ولى اگر به خاطر دين و فضيلتش با وى ازدواج كند خداوند مال و زيبايى را روزى او مى‏ گرداند.»
خداوند متعال فرموده است: «مردان و زنان بى‏ همسر خود را همسر دهيد همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را اگر فقير و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى‏ نياز مى‏ سازد، خداوند گشايش دهنده و آگاه است.»
امام صادق(ع) فرمود: «اگر مردى براى زيبايى يا دارايى زنى با او ازدواج كند به همان زيبايى و دارايى وانهاده مى‏ شود و اگر براى دين‏مدارى زنى با او ازدواج كند خدا زيبايى و دارايى را به او خواهد داد.»


پی نوشت:
منابع فقه شيعه (ترجمه جامع أحاديث الشيعة)، ج‏۲۵،ص158و159.
منبع:افکار
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین