عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف اعلام کرد: از این پس زیارت دوره اعمال مسجدین سهله و حنانه و زیارت جناب کمیل بن زیاد همراه با برنامه اعمال مسجد کوفه انجام می‌شود.
عقیق:جلسه روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات ۴ خردادماه در هتل الرسل نجف اشرف برگزارشد.

دراین جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین احسانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف، گفت: مدیریت اعمال مسجد کوفه و مسجد سهله از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی هر کاروان است که با برنامه جدید و تغییر برنامه زیارت دوره اعمال مسجدین سهله و حنانه و زیارت جناب کمیل بن زیاد همراه با برنامه اعمال مسجد کوفه انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: با برنامه جدید یک روز کامل زائر در حرم امیرالمومنین(ع) می‌ماند و فرصت زیارت آن برای زائراین بیشتر میسر می‌شود واعمال مسجد سهله در روز حرکت به طرف کربلای معلی خواهد بود و تا قبل از ظهر هم زائر در هتل کربلا مستقر می‌شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف افزود: روحانیون و مداحان به معرفت‌افزایی زائران نسبت به ذوات ائمه معصومین بویژه امیرالمومنین (علیه السلام) همت گمارند و زائر را متوجه این مسئله کنند که زیارت حضرت چه ثواب فراوانی دارد و ثواب نماز مخصوصاً نماز قضا که یک رکعت آن در جوار امیرالمومنین (علیه‌السلام) ثواب ۲۰۰ هزار رکعت را دارد.

وی در پایان به بیان تذکرات و باید و نبایدهای سفر پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی، رئیس پژوهشکده حج و زیارت به تحولات اخیر عراق اشاره کرد و گفت: باید زائران هوشیار باشند تا اندیشه داعش در بین آنها نفوذ نکند و آگاهی دادن به زائران توسط روحانیون و مداحان مسئله مهمی است.

وی عنوان کرد: اگر امروز دنیا از این همه مشکلات و ناهنجاری‌ها و جنایت گروه‌های جنایت کار تروریستی مانند داعش و تکفیری‌ها رنج می‌برد، به خاطر این است که اثری از اسلام ناب در این گروه تروریستی وجود ندارد.

در پایان جلسه چند نفر از روحانیون و مداحان نقطه نظرات خود را بیان کردند.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین