عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
برای موفقیت در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید "مخاطب‌شناسی"، "زمان شناسی"، "رعایت مراتب تذکرلسانی"، "استفاده از ظرفیت‌ها"، "هوشمندی" و "اجتناب از افراط و تفریط"، باید مد نظر همه قرار بگیرد.
عقیق:حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه رضوی بیرجند با اشاره به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را به قانون تبدیل کرده و همه بخصوص طلاب و روحانیون ملزم به اجرای این امر می باشند.

وی، قیام امام حسین(ع) را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  عنوان کرد و ادامه داد: باید تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم در چارچوب قانون اقدامات لازم را انجام دهند، تا تذکر لسانی و امر به معروف به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، بر لزوم ترویج فرهنگ تذکر لسانی از سوی طلاب و روحانیون تاکید کرد و افزود: برای اجرای درست و صحیح این امر، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده تا افراد در جریان مسائل رفتاری، اخلاقی و حقوقی قرار بگیرند.

این فعال فرهنگی، شناخت مسائل شرعی را لازمه و ضرورت تذکر لسانی دانست و تصریح کرد: برای پیاده سازی امر به معروف درجامعه باید مسائل شرعی را دقیقا فرا بگیریم و برای موفقیت در این امر، "مخاطب‌شناسی"، "زمان شناسی"، "رعایت مراتب تذکرلسانی"، "استفاده از ظرفیت‌ها"، "هوشمندی" و "اجتناب از افراط و تفریط و استمرار آن"، باید مد نظر همه قرار بگیرد.

حجت الاسلام لطفیان، رفتار دلسوزانه با نیت خالصانه را کلیدی ترین راه برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: ترغیب به پیروی از توحید، توجه به معروف و منکرهای سیاسی، پیشگیری از شیوع و گسترش منکرات خاص مثل مواد مخدر، مشروبات الکی و فساد از مهمترین اولویت های امر به معروف و نهی از منکر است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین