عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
همزمان با اعياد شعبانيه:
دبير جشنواره ملي «سقاي ادب»در كاشان از اعلام فراخوان چهار بخش مقاله، شعر، داستان و دل نو شته اين جشنواره خبر داد و اظهار داشت:اين جشنواره ملي همزمان با اعياد شعبانيه و اجراي آيين گلباران بقعه احمد بن عباس (ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل (ع) در روستاي آرنجن از توابع بخش برزك كاشان آغاز به كار كرد و فراخوان برنامه‌هاي آن در چهار بخش فرهنگي اعلام شد.
عقیق:جواد دهقاني،دبير نخستين جشنواره ملي «سقاي ادب» در دارالمومنين كاشان گفت: اين جشنواره ملي همزمان با اعياد شعبانيه و اجراي آيين گلباران بقعه احمد بن عباس (ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل (ع) در روستاي آرنجن از توابع بخش برزك كاشان آغاز به كار كرد و فراخوان برنامه‌هاي آن در چهار بخش فرهنگي اعلام شد.
وي با اشاره به اجراي بخش‌هاي مقاله نويسي، شعر، داستان و دل نوشته جشنواره در فواصل زماني مختلف در چهار شهر زنجان، كاشان، آران و بيدگل و نراق افزود: اين جشنواره با اهداف اشاعه و ترويج فرهنگ حسيني، گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري و مذهبي مرتبط با سيره و سبك زندگي ائمه معصومين (ع) خاصه مولاي ادب و غيرت و وفاداري حضرت ابالفضل (ع)، شناسايي توليدكنندگان و پديد آورندگان آثار برتر فرهنگي، هنري و مذهبي در اين زمينه و كمك به انتشار گسترده آثار معارفي برگزار مي‌شود.
به گفته وي، بررسي زندگي و ابعاد مختلف شخصيت حضرت عباس بن علي (ع) به عنوان چهره تابناك عاشورا، حماسه ساز كربلا و الگوي واقعي ايثار، فداكاري، جانبازي و ولايت مداري از موضوعات نخستين جشنواره ملي «سقاي ادب» در چهار بخش مقاله نويسي، شعر، داستان و دل نوشته است.

*مهلت ارسال آثار به جشنواره
مسؤول كانون فرهنگي هنري مسجد قمر بني هاشم كاشان، مهلت ارسال آثار شعر و دل نوشته را تا روز دهم مهرماه ۹۴ همزمان با عيد سعيد غدير خم يادآورشد و گفت: زمان ارسال مقالات و داستان نيز تا روز ششم آذرماه امسال به نشاني كاشان، ميدان امام رضا (ع)، بلوار بوستان، دبيرخانه دائمي جشنواره سراسري حضرت ابالفضل العباس (ع) است.
دهقاني، نشاني پست الكترونيك جشنواره را آدرس info@abbas133.ir و info@.abbas133.ir ذكركرد و گفت: دهعلاقه مندان به شركت در جشنواره براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن‌هاي ۰۹۱۳۳۶۱۸۱۹۹ و ۰۹۱۳۱۶۱۷۳۳۸ تماس بگيرند.

*محورهاي جشنواره
وي، بردباري و صبر در برابر مصائب تلخ، ولايتمداري، وفاداري و تولي و تبري، سقاي ادب؛ نسب نبوي و تربيت علوي، نماز و بندگي، علم الهي و بصيرت، وفا و بصيرت عباس، ايثار، گذشت و فداكاري را از جمله محورهاي چهار بخش جشنواره برشمرد و گفت: جسارت، شجاعت و شهامت، فصاحت و بلاغت، جود و سخاوت، كرامت و عبادت و استجابت دعا، تربيت مادري قمر العشيرة، روحيه ادب و ولايت پذيري، سرپرستي، احساس وظيفه و مسووليت پذيري، امر به معروف و نهي از منكر، مديريت جهادي بحران و سياست‌هاي فرهنگي از ديگر محورهاي آن است.
به گفته وي، برگزاري جشن ميلاد خجسته ابوفاضل، مشاعره، مولودي خواني، اجراي موسيقي سنتي، مسابقات كتابخواني، تجليل از نويسندگان برتر، برپايي نمايشگاه‌هاي فرهنگي هنري، نشست‌هاي تخصصي و بازديد از اماكن تاريخي مذهبي كاشان از جمله برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره ملي است.

*زمان برگزاري بخش‌هاي جشنواره
اين فعال فرهنگي مذهبي در ادامه، برگزاري بخش شعر جشنواره را در آستانه محرم الحرام همزمان با روز ۱۷ مهرماه سال جاري در بارگاه سلطان علي بن باقر (ع) مشهد اردهال خاطرنشان كرد و گفت: بخش دل نوشته نيز در روز هجدهم مهرماه در حسينيه اعظم زنجان برگزار مي‌شود.
دهقاني افزود: بخش داستان در آستان محمد هلال بن علي (ع) در شهرستان آران و بيدگل و بخش مقاله نيز روز ۱۷ آذر در دانشگاه آزاد نراق برگزار مي‌شود.
وي اظهارداشت: بخش‌هاي نمايشگاهي آثار برتر بخش‌هاي جشنواره نيز در فرهنگسراي فيض و معراج سازمان فرهنگي ورزشي كاشان براي بازديد علاقه مندان ارائه مي‌شود.
به گفته وي، نخستين جشنواره ملي «سقاي ادب» از خروجي‌هاي برنامه‌هاي كنگره حضرت ابوالفضل العباس (ع) كاشان- آران و بيدگل است كه به همت كانون فرهنگي هنري مسجد قمر بني هاشم كاشان برگزار مي‌شود.
دهقاني، برگزاري نخستين جشنواره ملي «سقاي ادب» با همكاري اداره‌هاي ارشاد اسلامي استان قم، كاشان، آران و بيدگل، كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد، سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، هيات‌هاي مذهبي، جمعي از خيرين و محبان قمر منير بني هاشم را تاكيد كرد و گفت: در برگزاري جشنو اره را تاكيد كرد و گفت: راديو قرآن، ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، ستاد اقامه نماز استان اصفهان، سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان، مجمع جهاني اهل البيت (ع)، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان بسيج مستضعفين، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آستان شهيد اردهال تعدادي از ۱۶ حامي مادي و معنوي اين جشنواره هستند.

*جوايز جشنواره سقاي ادب
وي در پايان با اشاره به اعطاي تنديس و لوح سپاس جشنواره و جوايز نقدي و غير نقدي به نفرات اول تا سوم آثار برتر در چهار بخش شعر، مقاله، داستان و دل نوشته گفت: نفرات اول تا سوم در بخش مقاله به ترتيب مبالغ ۱۵، ۱۲ و هشت ميليون ريال، نفرات اول تا سوم در بخش شعر ۱۹، هشت و ۶ ميليون ريال، نفرات اول تا سوم در بخش داستان به ترتيب مبالغ ۱۲، ۱۰ و هشت ميليون ريال و نفرات اول تا سوم در بخش دل نوشته مبالغ شش، پنچ و چهار ميليون ريال دريافت مي‌كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین