عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت خبر داد؛
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت، از تهيه و ارسال ۱۰۰ تن دارو به سرزمين وحي براي حجاج ايراني در حج ۹۴ خبر داد و اعلام كرد: داروهاي تهيه شده و ارسالي شامل انواع آنتي بيوتيك‌ها، قلبي_ريوي، گوارشي، عفونتي و ساير داروهاي مورد نياز است كه به زودي توسط شركت هواپيمايي ايران اير به عربستان ارسال خواهد شد.
عقیق:دكتر عادل مقصودي نژاد، معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت از تهيه و ارسال ۱۰۰ تن دارو به سرزمين وحي براي حجاج ايراني در حج ۹۴ خبر داد و اظهار داشت: به زودي اين داروها توسط شركت هواپيمايي ايران اير به عربستان ارسال خواهد شد.

وي، گفت: با توجه به نزديك شدن ايام حج تمتع و آغاز اعزام‌ها از اول شهريورماه، مركز حج و پزشكي نيز بنابر تعهدات پزشكي خود، اقدام به تهيه داروهاي مورد نياز مي‌كند كه در اين بين ۱۰۰ تن دارو تهيه شده و در حال ارسال است.

معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت، تصريح كرد: تجهيزات و داروهاي تهيه شده به تدريج با پروازهاي ايران اير به سرزمين وحي ارسال مي‌شود و در مطب‌ها، مجموعه هتل‌ها، بيمارستان مكه و مدينه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

دكتر مقصودي‌نژاد با اشاره به انواع داروهاي ارسالي، خاطرنشان كرد: داروهاي تهيه شده و ارسالي شامل انواع آنتي بيوتيك‌ها، قلبي_ريوي، گوارشي، عفونتي و ساير داروهاي مورد نياز است.

وي تصريح كرد: تمامي داروهاي تهيه شده ايراني و از توليدات داخل است.

وي با بيان اينكه طبق برنامه‌ريزي انجام گرفته درمانگاه‌ها و بيمارستان‌هاي مخصوص حجاج ايراني در مدينه منوره و مكه مكرمه در ايام حج تمتع داير خواهد شد، ادامه داد: افزون بر اين پزشكان متخصص در هتل‌هاي محل استقرار زايران ايراني نيز مستقر خواهند شد.

دكتر مقصودي‌نژاد اظهار داشت: همچون سال گذشته در اقامتگاه‌هاي زايران ايراني داراي جمعيت ۷۰۰ زاير در مكه مكرمه يك پزشك زن و اقامتگاه‌هاي زايران ايراني در مدينه منوره به ازاي هر ۵۰۰ زاير يك پزشك زن مستقر خواهد شد تا زايران عزيز بتوانند بدون هيچ دغدغه‌اي اعمال حج خود را انجام دهند.

وي افزود: امسال به پزشكان زن ابلاغ شده است كه بايد كار معاينات خود را از ايران آغاز كنند تا با زايران بيشتر ارتباط بگيرند و تجربه بيشتري نسبت به حج تمتع پيدا نمايند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین