عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
ماه میلاد امام حسین(ع) ماه بدون غم و قصه؛
یک کارشناس مذهبی گفت : شعبان که ماه تولد امام حسین (ع) است تنها ماه قمری بوده که هیچ شهادتی در ان صورت نگرفته است
عقیق:حجت اسلام محمد نصر با اشاره به فضیلت ماه شعبان اظهار داشت : ماه شعبان  ماه رسول الله است و ماهی بوده که الطاف الهی و کارهای خیر در این ماه شعبه شعبه گشته و فرشتگان خصوصا در این ماه عبادت کنندگان را دعا کرده و خداوند متعال دعای این گونه افراد را مستجاب می کند.
 
وی بیان کرد :در حدیثی از  رسول الله  امده است که در روز قیامت یک عده برای کارهای نیک و عبادت به هر یک از شاخه های درخت طوبی متصل شده و و عده دیگر به علت انجام کارهای گناه و قطع رحم در حالت بدی به درخت زقوم که در جهنم است به خاطر ظلم و ستیز و همچنین انجام گناه اویزان گشته اند.
 
این کارشناس مذهبی افزود : ماه شعبان ماه دعا و انجام اعمال  مختلف  بوده به طوری که دعا و روزه انسان را خصوصا در این ماه به خداوند متعال بسیار نزدیک کرده و فرشتگان در حق مردم مومن و عابد در پیشگاه خداوند متعال دعا کرده و خود این فرشتگان مامور بردن درخواست ها و منجات انسان های مومن در عرش اعلی بوده که این کار را افتخاری برای خود می دانند.
 
وی ابراز داشت : امشب که اولین شب جمعه ماه مبارک شعبان است و همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت اب عبد الله  هست بسیار شب نورانی بوده ومن پیشنهاد می کنم که نماز مخصوص این شب که دو رکعت است و در هر رکعت ان یک حمد و 100 مرتبه توحید بوده و در اخر نماز 100 صلوات اورده شده که ثواب بسیاری دارد .

این کارشناس  تصریح کرد : زیارت امام حسین (ع) در شب جمعه بسیار در کتب شیعی اورده شده به گونه ای که بنا بر روایات امام حسین در این شب به قتلگاه می روند و ،زائرین و همچنین کسانی که مجالس روضه برپا می کنند نگاه ویژه ای داشته و چه سعادتی برای شیعیان و حتی مسلمانان از این بالاتر که ایشان به انها نظری داشته باشند.
 
حجت السلام محمد نصر در پایان اضافه کرد : ماه تولد امام حسین(ع) تنها ماهی است که شهادت امامی در آن صورت نگرفته و ماه شهادت ایشان هم ماهی است که هیچ امام معصومی در آن متولد نشده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین