عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
مداحی حاج حسن خلج و حاج محسن عرب خالقی، روز میلاد امام حسین(ع) در حسینیه جلوه
فرمول پولدار شدن برای خدا با فرمول پولدار شدن که دیگران می گویند متفاوت است. خداوند می فرماید که اگر می خواهید پولدار شوید مدام صدقه بدهید، صله رحم داشته باشید، خمس دهید...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن روز میلاد حضرت اباعبدالله(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی و مداحی حاج حسن خلج ،حاج محسن عرب خالقی و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) در حسینیه جلوه برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی را بخوانید،

_ عرب وقتی می خواهد بگوید کسی با کسی رفیق است چند واژه دارد. گاهی همدم،  گاهی صدیق، گاهی رفیق، گاهی حبیب،  گاهی هم خلیل واژه هایی است که عرب استفاده می کند. پیامبر خدا خلیل خدا می باشد. یعنی بالاترین درجه دوست داشتن است.

_ وجود نازنین حضرت ابراهیم خلیل خدا بود. خلیل به رفیق صاحب سِر می گویند. حضرت ابراهیم تمام اسرار الهی را داشتند. وجود نازنین پیامبر می فرماید که می دانید چطور شد که ابراهیم رفیق خدا شد. به این معنی است که راه باز است و تو هم می توانی که خلیل خدا شوی. یعنی عالم و دنیا را ببینی  ولی ملکوت خدا را هم ببینی و چشمت به عالم غیب بیافتد.

_ راه به مقام خلیل الله رسیدن این است که خداوند ابراهیم را به عنوان رفیق صاحب سِر انتخاب نکرد مگر به دو خصوصیت که اولین آن این است که ایشان سفره دار بود. ایشان در تمام طول عمرش یک لقمه غذا نخورد مگر مهمان داشته باشد. دومین ویژگی حضرت ابراهیم این بود که ایشان اهل نماز شب بود. نماز شب اینقدر مهم است که اگر کسی اهلش باشد امام معصوم به او التماس دعا می گوید.

_ فرمول پولدار شدن برای خدا با فرمول پولدار شدن که دیگران می گویند متفاوت است. خداوند می فرماید که اگر می خواهید پولدار شوید مدام صدقه بدهید، صله رحم داشته باشید، خمس دهید. یکی دیگر از راه های پولداری سفره داری است که کرم آور است. انسان باید کریم باشد.

_ اگر می خواهی در دنیا اهل زینت باشی طبق فرموده امام صادق این است که مال و فرزند باعث سرافرازی دنیا است اما کسی که اهل هشت رکعت نماز شب باشد این نماز شب باعث زینت در آخرت می شود. و آخرین موردی که موجب اهمیت نماز شب می شود این است که همه اعمال عبادی ما ثوابش معلوم است الا نماز شب. نماز شب عملی است که خداوند ثوابش را در قرآن معلوم نکرده است که به خاطر عظمت نماز شب است.

_ پیامبر در ورود به شهر مدینه چند دستورالعمل برای بهشت رفتن دادند که اول صله رحم کنید، دوم سفره دار باشید، سوم اهل نماز شب باشید. در حالی که مردمان خوابند آنگاه به خوبی و خوشی وارد بهشت می شوی.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین