عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
مداحی کربلایی محمد فصولی در حسینیه انصارالحسین(ع)
در حدیث شریفی است که خداوند می فرماید که وقتی اطاعت شوم راضی می شوم و هنگامی که از بنده ای راضی شدم به او برکت می دهم و برکت من هیچ حد و حصری ندارد. این رمز موفقیت است...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن شب میلاد حضرت اباعبدالله(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد و مداحی کربلایی محمد فصولی در هیئت انصارالحسین(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام هاشمی نژاد را بخوانید؛

_ در روایتی از امیرالمؤمنین است که می فرماید خداوند متعال چهار چیز را در چهار چیز پنهان کرده است. پنهان کرده رضایتش را در اطاعتش. هیچ یک از طاعت های خدا را کوچک نشمار. چه بسا همان طاعت موافق رضای خدا باشد و تو رضای خدا را از دست دادی باشی.

_ مخفی کرده غضبش را در معصیتش و هیچ یک از معاصی خدا را کوچک نشمار. چه بسا نارضایتی خدا با همین گناه کوچک همراه باشد. خداوند اجابتش را در دعایش قرار داده است. هیچ یک از دعا ها را کوچک نشمارید. چهارمین مورد؛ خداوند مخفی کرده ولیّ خود و بنده خودش را در بنده های دیگرش. به ظاهر افراد نگاه نکنید. هیچ یک از بنده های خدا کوچک نشمارید. چه بسا همان بنده ای را که کوچک شمارید ولی خدا باشد.

_ کارهای بندگی خدا را کوچک نشمارید. در حدیث شریفی است که خداوند می فرماید که وقتی اطاعت شوم راضی می شوم و هنگامی که از بنده ای راضی شدم به او برکت می دهم و برکت من هیچ حد و حصری ندارد. این رمز موفقیت است.

_ مصداق سرعت به سوی حق که سبب مغفرت است همین انفاق های اجتماعی است. به کار خوب و خیر بی اعتنا نباشید. یک برگ گاهی روی رودخانه می افتد و کشتی نجات صد مورچه می شود.

_ غضب خدا اگر بیاید دودمان انسان را بر باد می دهد. متأسفانه قبح گناه شکسته شده است. مردم خیلی راحت گناه می کنند و خیلی از گناه ها را گناه نمی دانند. به معاصی خدا اهمیت بدهید. متأسفانه شب های جمعه مردم بیشتر گناه می کنند. سیدالشهدا خون داد و فرزندانش را داد تا ما گناه نکنیم.

_ احتمال دارد اجابت دعای ما در همین دعاهایی باشد که به چشم نمی آید و اهمیت به آن نمی دهیم. سعی کنیم دائم الوضو باشیم تا روزی انسان زیاد شود. دعاها را کوچک نشمارید. یکی از دعاهایی که خدا وعده داده که مستجاب می شود دعای پدر در حق پسر می باشد و همچنین باید از نفرین پدر ترسید چون نفرین پدر از شمشیر کار سازتر است. دعای پدر و مادر خیلی برکت دارد.دنیا و آخرت خود را در خدمت به والدین آباد کنید.

_ خداوند متعال وقتی هستی را خلق کرد سمت راست عرش سه جمله را نوشتند.اولین جمله لااله الاالله . محمداً رسول الله و علی ولی الله حقاً حقا . دومین عبارت رضایت خدا برابر با رضایت والدین و سومین جمله ان الحسین مصباح الهدی و السفینة النجاة. که این جملات با خط نور نوشته شده است.

_ مؤمن در مسجد مانند ماهی در آب است. حیات ماهی به آب است و حیات مؤمن به ذکر و دعا است. از برکات دعا بهره مند شوید.چه بسا استجابت در همان دعاهای کوچک باشد.

_ فطرس ملک هشتصد سال رانده شده بود. پیامبر اکرم(ص) به دنیا آمدند و فطرس بال و پر سوخته بود و دستش را نگرفتند. همین طور حضرت علی و حضرت فاطمه و امام حسن به دنیا آمدند دستش را نگرفتند. اما زمانی که حسین بن علی به دنیا آمده پیامبر به فطرس ملک گفت که بال و پرت را به قنداقه حسینم بمالید. هر کجای ملک که باشید سلام شما به ابا عبدالله می رسد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین