عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۸۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های اعیاد شعبانیه در سطح پایتخت گفت: شهرداری تهران در ایام ماه شعبان و اعیاد این ماه برنامه‌های فرهنگی شاد و متنوعی را با نام «فصل نیایش» منطبق با فرهنگ اسلامی ایرانی در دست اجرا دارد‌.
عقیق:عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ایام اعیاد شعبانیه با تولد امام حسین‌(ع) آغاز شده است، اظهار کرد: در همین راستا در جشن‌های ویژه‌ای با عنوان «شور باران» از پاسداران و ایثارگران در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران تقدیر و تجلیل می‌شود . این مراسم در ۱۲۰۰ مسجد شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی یکی دیگر از جشن‌های ویژه اعیاد شعبانیه را «سقای آب و ادب» خواند و گفت: در ادامه این اعیاد در شب تولد حضرت ابوالفضل(ع) نیز از جانبازان تهرانی تقدیر به عمل می‌آید.

رمضانی با تاکید بر جایگاه ویژه جانبازان در شهر اظهار کرد: تجلیل از جانبازان در سرای مناطق ۲۲ گانه به عنوان «الگوی‌های نمادین»، از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راستای تجلیل از این قشر زحمتکش است که حق بسیاری بر گردن جامعه ‌دارند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران به تولد امام سجاد(ع) اشاره و بیان کرد: در این ایام برای آزادگان پایتخت جشن‌هایی با رویکرد هویت‌بخشی به سیمای بصری شهر در دست اجرا خواهیم داشت.

وی افزود: در جشن‌های اعیاد شعبانیه برنامه‌هایی چون ‌خواندن اشعار، جملات نغز، روایات و احادیث از ائمه به ویژه امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد‌(ع) به منظور اشاعه فرهنگ رشادت انجام می‌گیرد. به طوری که جشن‌های این ایام با حضور سخنرانان مذهبی، اجرای مسابقات فرهنگی، اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود تا ضمن ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب، فضای شاد و مفرحی برای شهروندان رقم بخورد.

رمضانی با بیان اینکه امسال نیمه شعبان با ایام ارتحال امام خمینی (ره) تقارن پیدا کرده است، گفت: با توجه به همزمانی این دو موضوع، در ایام بزرگداشت امام خمینی(ره) به صورت مناسبی برنامه‌ریزی شده تا با اجرای محافل مناجات‌خوانی شأن این مراسم حفظ شود.

وی حضور مبلغان در مترو را از دیگر برنامه‌های اعیاد شعبانیه بیان کرد و افزود: مبلغان با رویکرد این ایام با شهروندان ارتباط گرفته و به توضیح مسائل فرهنگی در این حوزه خواهند پرداخت تا به موضوع آموزش‌های شهروندی نیز پرداخته شود. همچنین با ارائه آلبوم‌های صوتی، کتاب و پوسترهای مناسبتی با محوریت اعیاد شعبانیه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان با اشاره به جشن‌هایی که در بوستان‌های تمام مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بوستان‌های اصلی شهر تهران مانند بوستان ولایت، پارک ملت و بوستان‌های بزرگ دیگر مناطق این جشن‌ها منطبق با فضای فرهنگی شهر برگزار می‌شود.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین