عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
مدير پرو‍ژه ساخت ضريح مطهر امام حسين(ع) گفت: با نصب پيكره چوبي و مشبك‌هاي نقره‌اي ضريح جديد اباعبدالله مرحله نخست كار و حدود 50 درصد از عمليات نصب ضريح مطهر به پايان رسيد.
عقیق: مرحله دوم نصب ضريح جديد اباعبدالله‌الحسين(ع) در مراسمي با حضور نايب‌التوليه عتبه حسيني، رئيس هيئت امناي ساخت ضريح و جمع زيادي از خبرنگاران رسانه‌هاي عرب زبان در آغاز شد.

نايب‌التوليه حرم امام حسين(ع) در اين مراسم از مردم جمهوري اسلامي ايران، هيئت امناي ساخت ضريح مطهر و دست‌اندكاران نصب ضريح اباعبدالله(ع) و همچنين استاد فرشچيان كه طراحي ضريح جديد امام حسين(ع) را بر عهده داشته است، تقدير و تشكر كرد.

وي كه در جمع نمايندگان رسانه‌هاي گروهي سخن مي‌گفت در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه مهندسين عراقي و مردم خواستار كمك در نصب ضريح مطهر امام حسين(ع) هستند، اظهار داشت: ساخت ضريح جديد به دست مهندسان ايراني انجام شده است و نصب ضريح هم يك كار مهندسي است كه بايد توسط همان متخصصان انجام شود.

سيد افضل شامي با قدرداني از نيات پاك مردم در ابراز همكاري براي نصب ضريح خاطرنشان كرد: مردم دعا كنند اين ضريح هر چه سريعتر به پايان برسد و زائران بتوانند از نزديك به زيارت بيايند. 

مدير پروژه ساخت ضريح مطهر اباعبدالله(ع) نيز در اين مراسم و در جمع خبرنگاران از همكاري تنگاتنگ مسئولان عتبه به ويژه توليت محترم و سيدافضل شامي قائم مقام توليت عتبه حسيني با گروه‌هاي مهندسي و فني كه در خدمت نصب ضريح امام حسين(ع) هستند قدرداني كرد.

وي با اشاره به ساخت هنرمندانه ضريح جديد اباعبدالله(ع) به دست هنرمندان و صنعتگران ايراني يادآور شد: ضريح جديد امام حسين(ع) به بهترين شكل ممكن و با كارآمدترين امكانات روز دنيا ساخته شده است و اميدواريم سال‌هاي سال مورد زيارت عاشقان و دلدادگان آن حضرت قرار گيرد.

محمود پارچه‌باف با بيان اينكه با نصب پيكره چوبي و مشبك‌هاي نقره‌اي مرحله نخست كار و حدود 50 درصد از عمليات نصب ضريح به پايان رسيده است، گفت: اين مرحله از كار به دليل پيچيدگي‌ها و مباحث مهندسي و كارشناسي كه داشت حدود 25 روز به طول انجاميد.

وي با اشاره به برخي از اقدامات مرحله دوم نصب ضريح اباعبدالله(ع) از جمله نقره‌كاري، طلاكاري، ظريف‌كاري، نورپردازي، رنگ‌كاري قطعات هنري و چوبي و... خاطرنشان كرد: اميدواريم به لطف خدا با دعاي خير مردم و طبق برنامه زمان‌بندي مرحله دوم نصب ضريح سيدالشهدا(ع) به پايان برسد. 


منبع: خبرگزاری حج
211007 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین