عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
گفتارهای نورانی حاج آقا مجتبی تهرانی/
دوستان ماه رجب رفت! چه کار کردید در این ماه گذشته، تمام شد. آیا از این باران رحمت به دلِ شما هم رسید، آیا خودمان را در این معرض قرار دادیم؟!
عقیق: مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی از سالکان و اساتید اخلاق است که توصیه‌ها و رهنمودهای ایشان در بسیاری از موارد می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

با توجه به پایان رسیدن ماه رجب و جایگاه آن برای درک بهتر ماه مبارک رمضان، توصیه‌هایی از این عالم فرزانه در ادامه می‌آید:

 

دریافت


یکی از موقعیت‌های از دست رفته، موقعیت‌های زمانی است. دوستان ماه رجب رفت! چه کار کردید در این ماه گذشته، تمام شد. آیا شما ناراحتید که ماه رجب از دست رفت؟! رجب ماه خدا بود، ماه استغفار بود تعبیراتی که در روایات داشت ماه رجب را اصب می‌گویند چون ریزش می‌کند رحمت و مغفرت الهی بر امت. آیا از این باران رحمت به دلِ شما هم رسید این را احساس می‌کنید. آیا خودمان را در این معرض قرار دادیم؟!

واقعا بنشینیم فکر کنیم و موقعیت‌ها زمانی و مکانی همه جور داریم از دست رفت... ماه شعبان وارد شدیم و این هم یکی از موقعیت‌هاست. حزن نسبت به گذشته، باید نقش سازندگی داشته باشد نسبت به ‌آینده. انسان تدارک کند باید این طور باشد.

ما در روایات داریم ماه شعبان ماه پیغمبر اکرم (ص) است در  این ماه هم وارد شده و بسیار راجع به استغفار سفارش شده است اگر کسی واقعا دلش تکان خورده باشد و واقعاً از نظر دل و قلبش محزون باشد، اندوهگین باشد، نسبت به گذشته ی از دست رفته‌اش، در صدد جبران است تا حدی نسبت به آینده.

آدم خوب می تواند بفهمد لذا اهل معرفت، ما حزن را یکی از مقامات معنویه می‌دانیم که نقش سازندگی دارد و نسبت به مافوت، قابل تدارک است.

سپس وارد می‌شوند و می‌گویند برای حزن سه درجه است؛ حزن  عامه، حزن خاصه و حزن خاصة‌الخاصه داریم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین