عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: لازم به یادآوری است در صورتیکه اشخاصی سعی در ایجاد یک امام زاده جدید کنند سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری مسئولین امنیتی آن مکان را تخریب می کند.
عقیق: حجت الاسلام سید هاشم حسینی گفت: رسانه های غربی باید بدانند که امام زاده جدیدی ایجاد نشده است و فقط اطلاعات برخی از امام زاده ها که پیش از این در سیستم جامع سازمان اوقاف به ثبت نرسیده بود، ثبت شده است.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار داشت: البته رسانه های غربی که سعی در  تشویق اذهان عمومی دارند به خوبی به صحت امر واقف اند و می دانند که در سال های اخیر امام زاده جدیدی ایجاد نشده است و فقط اطلاعات این امام زاده ها و بقاع متبرکه در سیستم سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است.

وی افزود: رسانه های غربی سعی در پنهان کردن بخشی از مطلب و بیان بخش دیگری از آن دارند تا اذهان مردم را نسبت به نظام و مقدسات خدشه دار کنند.
 
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: واقعیت این است که یک امام زاده ای ممکن است سال های سال در محلی در یک روستایی باشد و مردم آن روستا معتقد به آن امام زاده باشند و امام زاده مزبور نیز دارای شجره نامه معتبر باشد اما اطلاعات این امام زاده در سیستم سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت نرسیده باشد و مردم بومی روستا آن را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که تمامی امام زاده ها و بقاع متبرکه کشور در گذشته به ثبت نرسیده است و این روند به تدریج انجام شده است.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اضافه کرد:  تمامی امام زاده ها شاخص ملی نیستند از اینرو در تمام نقاط کشور قابل شناخت نیستند. این امام زاده ها پس از گسترش وسایل ارتباط جمعی و ساخته شدن راه ها و جاده ها و آمدن اینترنت شناخته شده اند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه بیان داشت: روند ثبت بقاع متبرکه به شکلی است که در ابتدا، مردم امام زاده ها را به سازمان اوقاف معرفی می کنند و این سازمان نیز پس از بررسی اسناد آنها، اقدام به ثبت امام زاده می کند.

وی متذکر شد: امام زاده ها اضافه نشده اند و فقط آمار امام زاده هایی که با مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می شود، افزایش یافته است.

معاون اداره کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: برای نمونه می توان به ثبت 2 امام زاده در شهر ورامین در سیستم جامع اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد.
وی گفت: هم اکنون در تهران تعداد 317 امام زاده و بقعه متبرکه به ثبت رسیده است که از این تعداد 11 مورد به تایید سازمان اوقاف نرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: لازم به یادآوری است در صورتیکه اشخاصی سعی در ایجاد یک امام زاده جدید کنند سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری مسئولین امنیتی آن مکان را تخریب می کند.
 
منبع:تابناک
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین