عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
آیت الله ری شهری:
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تاکید کرد: تبیین حکمت‌نامه حضرت عبدالعظیم حسنی در قالب هنر و بهره‌گیری از آن می‌تواند بسیاری از مشکلات خانوادگی، سیاسی و اجتماعی را برطرف کند.
عقیق: آيت‌الله محمدی ری‌شهری، نماينده ولی فقيه و توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) در نخستين جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظيم(ع) با بيان اينكه تاكنون اقدام قابل توجهی برای معرفی هر چه بهتر شخصیت حضرت عبدالعظيم(ع) صورت نگرفته است، عنوان كرد: اقدام ارزنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی چنین جشنواره ای قابل تقدیر است.
 
وی با تأكيد بر اينكه اقدامات فرهنگی از این دست، بايد سرآغازی برای آشنايی هر چه بيشتر مردم با مراتب علمی حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) قرار گیرد، افزود: تلاش مستمر در تولید آثار فرهنگی و هنری برای بازشناسی حکمت ها و روایات نقل شده از اين شخصيت بزرگوار برای نسل جوان جامعه کنونی ما لازم است.
 
توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) با اشاره اينكه بيان حكمت‌های برگرفته از اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در قالب هنر بسياری از مشكلات اجتماعی و اخلاقی جامعه را برطرف خواهد كرد، ادامه داد: امروزه به بركت انقلاب اسلامی و خون شهدا بهترين زمان برای ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) است .
 
آیت‌الله ری‌شهری يادآور شد: برای آشنايی هر چه بهتر مردم با اين شخصيت بزرگوار، 100 حكمت از سخنانی كه ايشان راوی آن بوده اند، تحت عنوان حكمت‌نامه منتشر شده است كه يكی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جشنواره‌های سال آينده بايد  بيان اين حكمت‌ها در قالب هنر باشد .
 
وی در بخش ديگری از سخنان خود در خصوص اينكه مشكلات خانوادگی، اجتماعی و سياسی را می‌توان با پيام‌های آن حضرت برطرف كرد، افزود: نوع زندگی و شخصيت حضرت عبدالعظيم(ع) از یک سو و روایات متعدد و مستند نقل شده از ایشان، می تواند افق جدیدی به روی زندگی بشری باز کند.
 
در ابتدای این مراسم، «سید احسان قاضی زاده هاشمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه بیش از پیش به شخصیت تابناک حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و بازشناسی موقعیت دینی این محدث والامقام در جهان تشیع بیان کرد.
 
تبدیل شدن شهرستان ری به یکی از قطب های معنوی شیعه را وجود مبارک حضرت عبدالعظیم (ع) بر شمرد و افزود: توجه به فرهنگ معنویت، اخلاق و زیارت از دیگر اهداف برپایی این جشنواره فرهنگی هنری است.
 
رئیس نخستين جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظيم(ع) خاطر نشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری حضرت امام رضا (ع) که یازدهمین سال برگزاری خود را تجربه می کند، الگوی مناسبی برای جشنواره حضرت عبدالعظیم (ع) شد و  در نظر است که همه ساله با ابعاد وسیعتر و با مشارکت هنرمندان بیشتری از سراسر کشور ادامه یابد.
 
قاضی زاده یادآور شد: تولیدات این جشنواره در بخشهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و کودک و نوجوان با ارائه کتاب، مقاله، نرم افزار، نماهنگ و آثار هنری در رشته های مختلف از 26 بهمن تا اول اسفند در شهرستان ری به نمایش در می آید.
 
وی افزود: در مراسم پایانی جشنواره که اول اسفند ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، از برگزیدگان جشنواره و خادمانی که تولیدات فرهنگی و هنری با مضمون معرفی حضرت عبدالعظیم (ع) داشته اند، تقدیر می شود.
 
منبع:خبرگزاری حوزه
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین