عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از بازسازی چهار ایوان حرم امامین عسکریین خبر داد.
عقیق: مهندس  حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نشستی که با حضور مسئولین ستادهای استانی برگزار شد ضمن بیان اینکه باید نسبت به این توفیق که خداوند متعال و اهل بیت (ع) به ما داده اند شاکر باشیم اظهار داشت: ناباورانه همه عتبات را در آغوش خود داریم و کارهای از فرش تا عرش آن را عهده دار شده ایم، از گنبد و گلدسته گرفته تا فرش، روشنایی ، خدمات ، سرویس بهداشتی و الان نیز وارد مبحث توسعه حرم ها شده ایم و این موهبت الهی را شاکرهستیم.
 
وی در ادامه با اشاره به برنامه هایی که ستاد بازسازی عتبات عالیات پیش رو دارد، اظهار کرد: هم اکنون گام سوم بازسازی را شروع کرده ایم. در بحث توسعه اعتاب مقدسه که به عنوان حرکت سوم از آن یاد می شود، در این گام هدف وسعت دادن بر فضاهای زیارتی با اولویت  افزایش رفاه برای زائران است.

پلارک افزود: پروژه هایی مانند توسعه صحن علوی، ساخت صحن حضرت زهرا (س)، طرح جامع کربلای معلی، واحدهای خدماتی، توسعه حرم امامین جوادین(ع) و حرم امامین عسکریین(ع) را در دست اقدام داریم. برخی از کارها از جمله نجف اشرف ۳۴ درصد پیشرفت داشته و در کاظمین نیز پیشرفت ۳۰ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه با بیان اینکه کار ساخت مجمع سید الشهداء (ع) انجام شد و پس از افتتاح تحویل شده است، اظهار داشت: بیمارستان امام سجاد(ع) در کربلا نیز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری و افتتاح است.

پلارک همچنین از اضافه شدن مواردی به پروژه های سامرا و کاظمین خبر داد و گفت: کار بازسازی ۴ ایوان نیز با محوریت تعویض سنگ ها و کانال های تاسیساتی به دور حرم امامین عسکریین (ع) انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در کاظمین نیز طلاکاری ۴ ایوان و ۴ گلدسته نیز اجرا می شود.

پلارک ضمن تقدیر از تلاش های خالصانه  مسئولان استان ها با بیان اینکه تامین هزینه بازسازی اعتاب مقدسه با وجود مردم عاشق و محب اهل بیت (ع) بسیار آسان است اظهار داشت: مسئولین ستاد های استانی با اطلاع رسانی مناسب و اطمینان سازی به این مهم دست پیدا می کنند.

گفتنی است در این نشست استانهای گیلان ، خراسان شمالی ، لرستان ، خراسان رضوی ، همدان، البرز، مرکزی ، مازندران و قزوین به ارائه عملکرد خود در خصوص جذب کمک های مردمی به عتبات عالیات پرداختند و از استان لرستان به عنوان بالاترین استان برای تحقق تعهدات مصوب در این زمینه قدردانی شد.


منبع: خبرگزاری مهر
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین