عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
آیت الله حائری شیرازی:
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عاقبت جدا کردن اهل بیت(ع) و عترت از قرآن انحراف از مسیر حق است، گفت: اسلام و قرآن منهای عترت سبب تشکیل گروه های تکفیری و انحرافی همانند داعش است.
عقیق: آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش فصلی خادمان افتخاری حرم حضرت معصومه(س) که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، با اشاره به نتایج و آثار خادمی حضرت معصومه(س) گفت: خادمی برای بانوی کرامت دارای اجر و پاداش بسیار است.

وی افزود: زمانی که خداوند می خواهد مقام نماز را برای انسان ها بیان کند می فرماید که انسان بی نماز متغیر الاحوال است و نماز انسان را از این حالت نجات می دهد، اگر نماز به صورت حقیقی دوام داشته باشد تغییر حال در انسان به وجود نمی آید.


استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که پایبندی به نماز انسان را در زمان مشکلات یاری می کند، اظهار داشت: اگر انسان وضعیت ارتباط با خداوند خود را به جایی نرساند در گرفتاری ها بیچاره شده و در زمان خوشی ها مغرور و خود پسند می شود.
وی ادامه داد: انسان باید ظرفیت وجودی خود را افزایش دهد تا در بحران ها و مشکلات روزگار حالات او متغیر نشود و در مسیر نادرست قرار نگیرد، انسان مؤمن نباید تحت تأثیر مشکلات یا خوشی ها قرار گیرد؛ انسان باید همانند امام راحل به گونه ای باشد که اگر از او چیزی گرفته یابه او داده شود، تغییری در حالات انسان پدید نیاید.
آیت الله حائری شیرازی با بیان این که کسی که می خواهد به آیه قرآن استدلال کند باید اهل آن را بشناسد، ابراز داشت: امروزه گروهک تکفیری داعش اسیران را با آتش می سوزاند و آیه«فَمَنِ اعْتَدَى عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَیْکُمْ» را بالای سر شخص کشته شده می نویسند، این در حالی است که اصلا این آیه درباره اسیران نیست.
وی عنوان کرد: عاقبت جدا کردن اهل بیت(ع) و عترت از قرآن انحراف از مسیر حق است، اسلام و قرآن منهای عترت سبب تشکیل گروه های تکفیری و انحرافی همانند داعش است؛ رسول اکرم(ص) فرمودند که قرآن و عترت در کنار یکدیگر انسان را به سعادت می رساند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خادمان باید با هدف ارتباط با دستگاه اهل بیت(ع) خادمی کنند، خادمان باید به گونه ای رفتار و خدمت کنند که حضرت معصومه(س) از آنان راضی باشد؛ زائران مهمانان حضرت بوده و خادمان پذیرایی کننده از مهمانان هستند.
وی اضافه کرد: پر در دست خادمان به این معنا است که زبان و رفتار آنان همانند پر باید نرم و لطیف باشد، ناراحتی زائران از رفتار خادمان باخت بزرگی برای آنان به شمار می رود به دلیل این که ناراحتی زائران، ناراحتی حضرت معصومه(س) را در پی دارد؛ امام صادق(ع) به رفتار خوش شیعیان با اهل سنت سفارش کردند از همین رو خوشرفتاری با شیعیان جای خود دارد.


منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
داداش این جمله درست نیست عزیزم که داعش، نتیجه قرآن بدون عترت است.این جمله توهین به ساحت مقدس قرآن است. لطفا اصلاح کنید.آیت الله حائری هم چنین منظوری نداشتند و این برداشت شماست.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین