عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
حجت الاسلام سید حمید میرباقری
هدف انبیا دعوت الی الله است یعنی دست انسان را در دست خدا قرار داده اند و سایر اهداف مانند اقامه عدل مقدمه این هدف اصلی است.
عقیق:حجت الاسلام سیدحمید میرباقری، پژوهشگر حوزه دین شنبه 26 اردیبهشت ماه 94 مصادف با عید مبعث در دفتر آیت الله اسحاق فیاض (مرجع تقلید شیعه) در تهران گفت: برای درک مبعث باید ماهیت وجودی انسان را شناخت زیرا بعثت تمام انبیا برای انسان ها بودند.

وی با بیان اینکه سایر موجودات مانند فرشتگان و حیوانات دارای مقام معلولی بوده و استعداد تعالی و رشد را ندارند، خاطرنشان کرد: انسان به عنوان موجودی مختار و دارای اراده و آزادی می تواند در مقامی بسیار بالاتر از فرشتگان و یا پست تر از حیوانات قرار گیرد لذا نیاز به هدایت و راهوری از سوی خداوند دارد.

سخنران این مجلس اضافه کرد: حقوق مادی و معنوی برای انسان ها شیرین هستند البته مقامات معنوی دارای لذت بیشتری هستند لذا احتمال انحراف، گمراهی و ادعاهای دروغین در این زمینه بیشتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برای دوری انسان ها از انحرافات و گمراهی نیازمند هدایت الهی است، تصریح کرد: راه تشخیص نبوت راستین از ادعاهای دروغین مراجعه به کلام الهی و درخواست بینات و به تعبیر قرآن معجزه است.

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: همه این امور برای این است که انسان اقامه عدل و قسط کند و در برابر ستم پیشگان و مستکبران ایستادگی و صبر نماید، بنابراین یکی از اهداف بعثت انبیا اقامه قسط و عدل است همچنان که سیدالشهدا (ع) به همین خاطر وارد عرصه کربلا شدند.

وی هدف دیگر از بعثت انبیا را انسان شدن مردم خواند و اظهار داشت: مردم باید با عنایت خداوند، توجه حضرات معصومین (ع) و اختیار اراده ای که دارد یک به یک مراحل تعالی و سعادتمندی را بپیماید و به مرحله انسانیت برسد.

این پژوهشگر حوزه دین عالی ترین هدف انبیا را دعوت مردم به سوی خدا معرفی کرد و گفت: یعنی انبیا دست خدا را در دست مردم قرار می دهند و آنان را از هرگونه کژی، انحراف، گمراهی و پستی نجات می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه عده ای در صدر اسلام اجازه ندادند این حرکت انبیا از طریق حکومت علوی به راه خود ادامه دهد، اظهار داشت: گروهی برای اینکه احادیث پیامبر در وصف امیرالمومنین (ع) به گوش جهانیان برسد حکم بر ممنوعیت نقل حدیث کردند و این اقدام زمینه ساز بروز انحراف در اسلام شد.

حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه اگر انسان ها به آنچه که به دستشان رسیده عمل کنند به فوج و فنا خواهند رسید، خاطرنشان کرد: حضور ما در این مجلس و بیان تبریک یکدیگر در صورتی جنبه واقعی پیدا خواهد کرد که به منویات رسول الله عمل کنیم؛ پیامبر به گروهی از مردم گفت چرا مردم اذیت می کنید آنها گفتند پیامبر ما که شما را اذیت نکرده ایم حضرت فرمودند شما با ارتکاب گناهانتان موجب رنجش و آزار من می شوید.

خطیب این مجلس ادامه داد: پیامبر (ص) فرمودند حیات و مرگ من برای شما خیر است زیرا با حیاتم شما را هدایت می کنم و پس از مرگ نیز شما را شفاعت و اعمال خیرتان را می خرم.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی مسلمان نماها مانند وهابیت و داعشی ها ادعای پیروی راه و روش حضرت محمد مصطفی (ص) را دارند اما عملشان برخلاف کلام و رفتار آن حضرت است، اظهار داشت: امیدواریم ملت مسلمان یمن و شیعیان سراسر جهان هرچه زودتر با عنایات الهی از چنگال وهابیت و صهیونیست ها رها شوند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین